Szkolenie online „Jak bezpiecznie i skutecznie korzystać ze sztucznej inteligencji” – 2 grudnia 2025.
Zapraszamy na szkolenie online „Jak bezpiecznie i skutecznie korzystać ze sztucznej inteligencji”, które odbędzie się 2 grudnia 2025 r. w godzinach 10:00–12:00 na platformie MS Teams. Wydarzenie poprowadzą mec. Piotr Białach oraz mec. Paweł Gruszecki, uznani specjaliści w obszarze prawa nowych technologii i ochrony danych. Szkolenie skierowane jest przede wszystkim do prawników instytucji finansowych i poświęcone będzie praktycznym wyzwaniom oraz dobrym praktykom korzystania z narzędzi AI, z uwzględnieniem aspektów prawnych, bezpieczeństwa informacji oraz zgodności z przepisami unijnymi i krajowymi.
Podczas spotkania omówimy:
• kluczowe zastosowania GenAI w pracy (tworzenie/redakcja dokumentów, analizy treści, streszczenia, tłumaczenia, porównania) – na praktycznych przykładach;
• bezpieczne i przewidywalne korzystanie z AI: weryfikacja wyników oraz podstawy skutecznego promptowania;
• specyfikę relacji z dostawcą narzędzia AI (potrzebę odrębnego podejścia w zarządzaniu takimi relacjami w porównaniu do tradycyjnych dostawców);
• regulacje dotyczące korzystania z AI w kontekście zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, zwłaszcza w zakresie decyzji opartych wyłącznie na takich procesach;
• najważniejsze założenia AI Act (zakres, wymagania i wpływ na stosowanie oraz nadzór nad technologiami AI).
Zaproszenie na szkolenie kierujemy do przedstawicieli działów prawnych przedsiębiorstw i kancelarii, działów compliance, osób odpowiedzialnych za legal tech i IT oraz członków zarządów nadzorujących wdrożenia AI.
Szkolenie pomoże uczestnikom lepiej wykorzystywać AI w codziennej pracy – szybciej, skuteczniej, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i compliance. Uczestnicy omówią konkretne studia przypadków oraz dowiedzą się, co powinno znaleźć się w politykach wewnętrznych oraz umowach z dostawcami narzędzi lub usług AI.
Prowadzący
Piotr Białach
Piotr Białach, radca prawny i managing counsel w Zespole Postępowań Sądowych i Arbitrażu kancelarii Dentons. Specjalizuje się w sporach gospodarczych, ochronie praw konsumentów, prawie zobowiązań, ze szczególnym uwzględnieniem sporów z udziałem instytucji finansowych (banków i zakładów ubezpieczeń).
Reprezentował polskich i zagranicznych klientów korporacyjnych w postępowaniach grupowych, gospodarczych, mediacyjnych, w sprawach o uznanie postanowień wzorca za niedozwolone, dotyczących nieuczciwych praktyk rynkowych, praw własności intelektualnej, ubezpieczeń oraz w sporach odszkodowawczych.
W kancelariach od lat jest odpowiedzialny za proces wdrażania i testowania asystentów prawnych AI, programów usprawniających prowadzenie litygacji masowej, systemów obiegu dokumentów, a także rozwiązań z zakresu legal design.
Paweł Gruszecki
Paweł Gruszecki, radca prawny i counsel w Zespole Prawa Własności Intelektualnej i Nowych Technologii kancelarii Dentons. Zajmuje się głównie zagadnieniami z obszaru umów IT, cyberbezpieczeństwa, usług chmurowych, telekomunikacji, a także ochrony danych osobowych. Doradzał największym operatorom telekomunikacyjnym (stacjonarnym oraz mobilnym), operatorom wyszukiwarek internetowych, międzynarodowym i krajowym serwisom internetowym, największym przedsiębiorcom energetycznym w Polsce, a także największym producentom sektora motoryzacyjnego oraz zbrojeniowego.
Pracował dla szeregu start-upów, które wdrażają rozwiązania w takich obszarach jak Internet Rzeczy, bezpieczeństwo sieci, rozwój zaawansowanych produktów cyfrowych (agencje cyfrowe), AI, oprogramowanie (software houses), e-sport, cloud computing czy brokering baz danych.
Posiada także doświadczenie jako wykładowca prawa nowych technologii na krajowych uczelniach wyższych oraz pełnomocnik największego związku przedsiębiorców reklamy internetowej w trakcie prac legislacyjnych w Sejmie RP. Członek rady programowej jednej z największych konferencji sektora cyberbezpieczeństwa w Europie Środkowej.
Koszt i warunki uczestnictwa
Szkolenie - warunki uczestnictwa od 1 stycznia 2021
Koszty szkolenia
Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA - 650 zł + VAT/osoba
Instytucje niezrzeszone w IZFiA – 750 zł + VAT/osoba
Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA („Warunki Uczestnictwa”)
Organizator
Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552.
Zgłoszenie i udział
- Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
- Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
- Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
- Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
- W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
- W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
- Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
- Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.
Płatność
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.
Rezygnacja / Odwołanie
- W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
- W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
- W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
- Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.
Prawa autorskie
- Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
- Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawienia związanej z tym szkody.
Dane osobowe
Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:
- administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
- jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
- odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
- dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
- uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
- uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
- uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.
Kontakt
- Informacja w sprawach szkoleń: Ewa Madej, emadej@izfa.pl, + 48 783 590 814.
Certyfikat
Szkolenie - certyfikaty
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.
Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.