100 odpowiedzi na pytania dotyczące ustawy o PPK | Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami

100 odpowiedzi na pytania dotyczące ustawy o PPK

100 odpowiedzi na pytania dotyczące ustawy o PPK
16.10.2018
-

Szkolenie jest adresowane dla tych wszystkich TFI, które planują zaangażować się w projekt tworzenia i zarządzania Pracowniczymi Planami Kapitałowymi. Adresatami szkolenia są pracownicy towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz innych podmiotów, którzy w ramach swoich obowiązków zawodowych odpowiadają za sprzedaż, wdrażanie i szeroko rozumianą obsługę grupowych programów i planów emerytalnych oraz pracownicy firm i przedsiębiorstw, w których takie programy będą funkcjonować.

W dniu 28 sierpnia 2018 roku Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych (PPK). Projekt ten w najbliższym czasie zostanie skierowany do prac parlamentarnych. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że ustawa zostanie uchwalona jeszcze jesienią 2018 roku i wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2019 roku. Wejście w życie ustawy o PPK nie oznacza automatycznego powstania po stronie pracodawców obowiązku tworzenia PPK od daty wejścia w życie ustawy o PPK. W poszczególnych podmiotach obowiązek tworzenia PPK powstanie dopiero od 2019 lub 2020 roku w zależności od wielkości pracodawcy mierzonej liczbą pracowników.

Oczekując na przyjęcie przez parlament ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych zapraszamy Państwa szkolenie, które w sposób syntetyczny pozwoli przygotować się do procesu wdrażania produktów PPK.

W trakcie szkolenia eksperci postarają się odpowiedzieć na wszystkie dotychczas pojawiające się  pytania dotyczące ustawy o PPK oraz wskażą możliwe konsekwencje procedowanych regulacji.

Szkolenie prowadzone będzie w formie warsztatu z wykorzystaniem prezentacji. Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość aktywnego dialogu z prowadzącymi oraz wymiany doświadczeń.

Program

W trakcie szkolenia eksperci odpowiedzą na pytania dotyczące projektu ustawy o PPK (druk sejmowy 2811)

  1. Wprowadzenie
    • PPK w trakcie procesu legislacyjnego – ostatnie zmiany?
    • Problemy definicyjne i pojęciowe – czy wszystko jasne?
    • Terminy i kluczowe daty – czy na pewno wiadomo kiedy?
    • Runda pytań
  2. PPK – perspektywa usługodawcy
    • Przystąpienie do oferowania PPK – kto i kiedy będzie oferował PPK?
    • Portal PPK i Centralna Ewidencja PPK – jak, kiedy i za ile można zostać dopuszczonym do oferowania PPK?
    • Zasady inwestowania w ramach PPK i koszty zarządzania PPK – czy i komu to się opłaci?
    • Nadzór nad funkcjonowaniem PPK– kto będzie kontrolował i kiedy spodziewać się ingerencji państwa?
    • Runda pytań
  3. PPK - wdrożenie
    • Rozporządzania wykonawcze – doprecyzowują czy zmieniają znaczenie?
    • Klienci w PPK - czego oczekują pracodawcy?
    • Kto podejmie decyzję o wyborze instytucji finansowej?
    • Obowiązki po wdrożeniu PPK – co robić gdy PPK ruszy?
    • Runda pytań

    dr Marcin Wojewódka

    dr Marcin Wojewódka
    dr Marcin Wojewódka
    Członek Zarządu Instytutu Emerytalnego Sp. z o.o.

    Radca prawny, założyciel Kancelarii Wojewódka i Wspólnicy Sp. k. Członek Zarządu Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, nadzorujący Pion Administracji i Zamówień Publicznych w latach 2016-2017. Członek Stowarzyszenia Prawa Pracy. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studiów Podyplomowych Psychologia Zarządzania Personelem. W grudniu 2011 roku uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych (praca doktorska pt. „Pracownicze programy emerytalne, jako forma dodatkowego zabezpieczenia na starość w Polsce. Ocena funkcjonowania”). Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie prawa pracy i świadczeń pracowniczych. Doradzał kilkuset pracodawcom w Polsce w zakresie prawa pracy oraz świadczeń pracowniczych. Od 2000 roku współtworzył ponad sto Pracowniczych Programów Emerytalnych we wszystkich formach, aktywnie zaangażowany w tworzenie licznych Pracowniczych Planów Kapitałowych.

     

    Adrian Prusik

    Adrian Prusik
    Adrian Prusik
    Radca prawny

    r.pr. Adrian Prusik specjalizuje się w zagadnieniach związanych z dodatkowym zabezpieczeniem emerytalnym.

    • Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA – 550 zł/osoba
    • Instytucje nie należące do IZFiA – 650 zł/osoba

    Opłatę należy uiścić PRZED SZKOLENIEM przelewem na rachunek Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami, w Banku Pekao SA, nr 25 1240 6045 1111 0000 4744 4001.

    W tytule przelewu należy zamieścić następujące informacje: "Szkolenie PPK – 16 października 2018 r." oraz nazwisko i imię uczestnika/uczestników.

    Dokumentem rozliczeniowym płatności za szkolenie będzie wystawiana przez Izbę Faktura (nie jest to jednak faktura VAT).

    Szkolenie - certyfikaty bez PDF

    Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.