Identyfikacja schematów podatkowych w świetle nowych przepisów MDR, przy uwzględnieniu wyjaśnień MF
Podczas szkolenia eksperci Kancelarii SPCG omówią kompleksowo najważniejsze z punktu widzenia funkcjonowania Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych zasady dotyczące raportowania schematów podatkowych, wynikające z obowiązujących od 1 stycznia 2019 r. nowych przepisów Ordynacji Podatkowej.
Szkolenie będzie ukierunkowane na:
analizę nowych przepisów pod kątem identyfikacji schematów podatkowych, z uwzględnieniem poszczególnych cech rozpoznawczych oraz omówieniem rozwiązań występujących w praktyce biznesowej, które mogą zostać uznane za schemat podatkowy;
analizę zasad intertemporalnych związanych z stosowaniem nowych przepisów, w szczególności kwestii związanych z pierwszą czynnością podjętą w celu wdrożenia schematu oraz tzw. datami granicznymi.
Wskazane powyżej kwestie zostaną zaprezentowane z uwzględnieniem wniosków wynikających z objaśnień podatkowych opublikowanych przez Ministerstwo Finansów dnia 31 stycznia 2019 r.
Szkolenie kierowane jest do osób zajmujących się w funduszach inwestycyjnych kwestiami podatkowymi, finansowymi, compliance oraz relacjami z klientami.
Szkolenie będzie przeprowadzone przez prawników zespołu praktyki prawa podatkowego w kancelarii SPCG. W ramach praktyki, kancelaria świadczy kompleksowe usługi doradcze w zakresie przepisów prawa podatkowego, w tym w szczególności w zakresie podatków dochodowych, podatku od towarów i usług, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatku od nieruchomości. Prawnicy SPCG doradzają również w zakresie podatków personalnych, uwzględniając w tym zakresie aspekty związane z prawem pracy i przepisami prawa ubezpieczeń społecznych.
9:30 - 10:00: Rejestracja, serwis kawowy
10:00 Rozpoczęcie szkolenia
- Omówienie definicji schematu podatkowego – case studies, dyskusja;
- Podmioty zobowiązane do przekazywania informacji o schematach podatkowych;
- Możliwe funkcje TFI w związku z wdrażaniem schematów podatkowych;
- Wsteczne stosowanie przepisów – zasady intertemporalne, case studies;
- Terminy oraz forma raportowania schematów podatkowych;
- Odpowiedzialność karno-skarbowa;
Prowadzący
Łukasz Koc
Specjalizuje się w prawie podatkowym oraz kwestiach korporacyjnych. Swoje doświadczenie zdobywał w międzynarodowych spółkach doradztwa podatkowego. Posiada doświadczenie głównie w doradztwie podatkowym przy transakcjach M&A, nabywania nieruchomości jak również restrukturyzacjach oraz optymalizacjach podatkowych.
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Agnieszka Soja
Specjalizuje się w prawie spółek handlowych, w tym w szczególności w sprawach dotyczących łączenia, podziału i przekształceń spółek prawa handlowego, w prawie postępowania cywilnego oraz postępowania administracyjnego i sądowo-administracyjnego, a także w prawie podatkowym.
Uczestniczyła w wielu projektach dotyczących szeroko rozumianej restrukturyzacji spółek prawa handlowego. Reprezentowała też klientów SPCG w wielu sporach sądowych z zakresu prawa cywilnego i prawa gospodarczego, a także w licznych postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych, w tym w szczególności z zakresu prawa podatkowego.
Zajmuje się również prowadzeniem postępowań karnych gospodarczych oraz karnoskarbowych.
Koszt i warunki uczestnictwa
Zgłoszenie do udziału w szkoleniu jest jednoznaczne z obowiązkiem wniesienia opłaty.
Koszty uczestnictwa w szkoleniu (brutto):
- Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA – 550 zł/osoba
- Instytucje nie należące do IZFiA – 650 zł/osoba
Opłatę należy uiścić PRZED SZKOLENIEM przelewem na rachunek Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami, w Banku Pekao SA, nr 25 1240 6045 1111 0000 4744 4001.
W tytule przelewu należy zamieścić następujące informacje: „Szkolenie MDR 9 MAJA 2019 r.” oraz nazwisko i imię uczestnika/uczestników.
Dokumentem rozliczeniowym płatności za szkolenie będzie wystawiana przez Izbę Faktura (nie jest to jednak faktura VAT).
Warunki uczestnictwa
- warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie, przez które rozumie się wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego do dnia 30 KWIETNIA 2019 r. włącznie,
- liczba miejsc jest ograniczona, bierzemy pod uwagę kolejność zgłoszeń,
- rezygnacja z udziału w szkoleniu po dniu 30 KWIETNIA 2019 r. lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w szkoleniu, ani jej części, w związku z czym nie będę z tego tytułu zgłaszać w stosunku do Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami żadnych roszczeń lub praw,
- w przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w szkoleniu, instytucja zgłaszająca może dokonać zamiany osoby zgłoszonej na inną,
- rezygnacji z udziału w szkoleniu wiążącej się ze zwrotem opłaty z tytułu uczestnictwa w szkoleniu można dokonać w formie elektronicznej pod adresem Sylwii Kłosowicz-Jechowskiej: email: sklosowicz-jechowska@izfa.pl lub pod nr tel. +48 (22) 537 76 30, najpóźniej do 3 dni przed szkoleniem,
- w przypadku odwołania szkolenia lub odmowy uczestnictwa w szkoleniu, opłaty z tytułu uczestnictwa w szkoleniu zostaną zwrócone bez oprocentowania i odsetek na rachunki bankowe instytucji zgłaszających uczestników szkolenia, z których środki z tego tytułu wpłynęły, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia poinformowania o odwołaniu szkolenia,
- Uczestnik szkolenia wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji, realizacji i ewaluacji szkoleń IZFiA,
- informacja w sprawach rejestracji: Ewa Madej: emadej@izfa.pl lub +48 (22) 537 76 35 lub + 48 783 590 814.
- informacja w sprawie faktur: Sylwia Kłosowicz-Jechowska: sklosowicz-jechowska@izfa.pl lub +48 (22) 537 76 30.
Certyfikat
Szkolenie - certyfikaty bez PDF
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.