Nadzór na systemem zarządzania ryzykiem w TFI - część II | Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami

Nadzór na systemem zarządzania ryzykiem w TFI - część II

Nadzór na systemem zarządzania ryzykiem w TFI
26.06.2020
-

Do dn. 31 maja 2021 r. TFI zobowiązane są do dostosowania działalności w obszarze m.in. podziału kompetencji w Zarządzie poprzez wyodrębnienie stanowiska Członka Zarządu nadzorującego system zarządzania ryzykiem w TFI, a także do wystąpienia do KNF z wnioskiem o zatwierdzenie Członka Zarządu nadzorującego system zarządzania ryzykiem w TFI. Nowe przepisy nakładają wymogi odnoszące się do posiadania przez osoby pełniące funkcje w Zarządach nie tylko doświadczenia, ale także i wiedzy w zakresie nadzorowanych obszarów, a także określają obowiązek stałego podnoszenia kompetencji – w tym z wykorzystaniem zewnętrznych szkoleń.

Szkolenie ma na celu przedstawienie najważniejszych praktycznych aspektów sprawowania nadzoru nad systemem zarządzania ryzykiem z perspektywy Członka Zarządu nadzorującego ten system, omówić możliwe i dostępne narzędzia i mechanizmy sprawowania nadzoru, a także przedstawić typowe problemy związane z funkcjonowaniem systemów zarządzania ryzykiem w TFI. Efektem szkolenia będzie pozyskanie przez Uczestników wiedzy w zakresie praktycznych narzędzi niezbędnych w procesie nadzorowania systemu zarządzania ryzykiem.

 

Szkolenie jest realizowane we współpracy z Kancelarią KSZ Smart Legal Karwasiński Szpringer i Wspólnicy.

Program

Nadzór nad systemem zarządzania ryzykiem z perspektywy członka Zarządu cz. 2.  

  • Zarys rozwiązań systemowych w zakresie zarządzania ryzykiem w TFI w ujęciu obszarów wymagających nadzoru.  
  • Nadzór z wykorzystaniem systemu audytu wewnętrznego i kontroli wewnętrznej.
  • Praktyczne problemy i „słabe punkty” systemów zarządzania ryzykiem – na co zwrócić uwagę.
     

    Michał Karwasiński

    Michał Karwasiński
    Michał Karwasiński
    Radca prawny, Partner, Karwasiński Szpringer i Wspólnicy sp.j.

    Jest radcą prawnym, posiadającym kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze rynku finansowego, w tym doradztwa regulacyjnego i zarządzania ryzykiem. Założyciel i wspólnik KSZ Smart Legal – innowacyjnej kancelarii prawnej wspierającej instytucje finansowe w regulacyjnym procesie transformacji cyfrowej. Karierę zawodową rozpoczynał w UKNF, gdzie przez 3 lata pracował jako prawnik i analityk finansowy w Pionie Nadzoru Rynku Kapitałowego, na następnie współpracował z kancelarią prawną specjalizującą się w obsłudze instytucji finansowych, gdzie przez przeszło 8 lat budował kompetencje obsługi rynku usług maklerskich, zarządzania aktywami oraz nowych technologii. Ponadto przez ponad 3 lata pracował na stanowisku Risk Managera w jednym z bankowych towarzystw funduszy inwestycyjnych, zdobywając praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania ryzykiem. Mecenas Karwasiński jest absolwentem finansów na Wydziale Zarządzania UW oraz prawa na WPiA UW. Ukończył ponadto studia doktoranckie na WPiA UW oraz roczny kurs prawa amerykańskiego w Center for American Law Studies, współorganizowany przez University of Florida. Kompetencje menadżerskie miał okazję zdobywać także w Management Centre Innsbruck w Austrii, gdzie studiował jako stypendysta programu Erazmus. Posiada bogate doświadczenie szkoleniowe i warsztatowe.

    Jakub Szpringer

    Jakub Szpringer
    Jakub Szpringer
    Radca prawny, Partner, Karwasiński Szpringer i Wspólnicy sp.j.
    Radca prawny, którego praktyka obejmuje doradztwo w zakresie regulacji rynku finansowego, transakcji kapitałowych oraz projektów IT. Założyciel i wspólnik KSZ Smart Legal – innowacyjnej kancelarii prawnej wspierającej instytucje finansowe w regulacyjnym procesie transformacji cyfrowej. Przed założeniem KSZ Smart Legal doskonalił swoje umiejętności między innymi jako wspólnik w kancelarii specjalizującej się obsłudze branży finansowej oraz jako dyrektor działu prawnego w towarzystwie funduszy inwestycyjnych. Posiada bogate doświadczenie doradztwie regulacyjnym w zakresie prawa rynku kapitałowego oraz reprezentowaniu klientów w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego. Specjalizuje się także w procesach emisji papierów wartościowych oraz transakcjach typu venture capital. Pomaga również start-upom tworząc dla nich zaplecza prawne w obszarze innowacyjnych przedsięwzięć na rynku finansowym oraz technologicznym. Jest absolwentem ekonomii w Szkole Głównej Handlowej oraz prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej. Posiada także licencję doradcy restrukturyzacyjnego.

    Niskie ceny

    • Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA – 350 zł/osoba
    • Instytucje nie należące do IZFiA – 400 zł/osoba

    Opłatę należy uiścić przed szkoleniem przelewem na rachunek Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami, w Banku Pekao SA, nr 25 1240 6045 1111 0000 4744 4001.

    W tytule przelewu należy zamieścić następujące informacje: Szkolenie „Nadzór na systemem zarządzania ryzykiem w TFI – 25-26 czerwca 2020 r.” oraz nazwisko i imię uczestnika/uczestników.

    Po dokonaniu wpłaty IZFiA wystawi i dostarczy fakturę zgodnie z danymi wskazanymi w przelewie.

     

    Warunki uczestnictwa

    1. warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie, przez które rozumie się wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego do dnia 15 czerwca 2020 r. włącznie,
    2. liczba miejsc jest ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń,
    3. rezygnacja z udziału w szkoleniu po dniu 15 czerwca 2020 r. lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w szkoleniu, ani jej części, w związku z czym nie będę z tego tytułu zgłaszać w stosunku do Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami żadnych roszczeń lub praw,
    4. w przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w szkoleniu, instytucja zgłaszająca może dokonać zamiany osoby zgłoszonej na inną,
    5. rezygnacji z udziału w szkoleniu wiążącej się ze zwrotem opłaty z tytułu uczestnictwa w szkoleniu można dokonać w formie elektronicznej pod adresem e-mail: emadej@izfa.pl, najpóźniej do 3 dni przed szkoleniem,
    6. w przypadku odwołania szkolenia lub odmowy uczestnictwa w szkoleniu, opłaty z tytułu uczestnictwa w szkoleniu zostaną zwrócone bez oprocentowania i odsetek na rachunki bankowe instytucji zgłaszających uczestników szkolenia, z których środki z tego tytułu wpłynęły, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia poinformowania o odwołaniu szkolenia,
    7. Uczestnik szkolenia wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji, realizacji i ewaluacji szkoleń IZFiA,
    8. informacja w sprawach rejestracji: Ewa Madej, emadej@izfa.pl lub + 48 783 590 814. 
    9. Informacja w sprawie faktur: Sylwia Kłosowicz-Jechowska, sklosowicz-jechowska@izfa.pl lub +48 667 450 141

    Dyplomy IZFiA

    Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem dokumentującym podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Dokument może być wykorzystany w celu potwierdzenia doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez członków zarządów, radców prawnych i adwokatów.

    Certyfikat zostanie Państwu wysłany przesyłką pocztową lub możliwy do odebrania w siedzibie IZFiA w Centrum Giełdowym przy ul. Książęcej 4 w Warszawie, po uprzednim uzgodnieniu terminu spotkania pod tel. 783 590 814 (Ewa Madej).