Praktyczne warsztaty sporządzania instytucjonalnej oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu

Od 13 lipca 2018 r. zaczęła obowiązywać w Polsce nowa ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu stanowiąca formalnie implementację unijnej dyrektywy AML IV. TFI, jako instytucje obowiązane, są zobowiązane do wdrożenia nowego systemu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu z uwzględnieniem nowego stanu prawnego, który zostanie wprowadzony nową ustawą.
Jednym z podstawowych obowiązków wynikającym z nowej ustawy jest przeprowadzenie wielowymiarowej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu w TFI na podstawie ustawy, z uwzględnieniem czynników wewnętrznych i zewnętrznych, w tym klientów, państw lub obszarów geograficznych, produktów, usług, transakcji, kanałów dostaw, kontrahentów, podmiotów z grupy kapitałowej.
Na podstawie przeprowadzonej analizy TFI w terminie do 13 stycznia 2019 r. mają obowiązek sporządzić pisemną ocenę ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu w TFI z uwzględnieniem zastosowanego algorytmu oceny ryzyka w celu ograniczania ryzyka wynikającego z przeprowadzonej oceny.
Szkolenie będzie miało na celu przedstawić najważniejsze aspekty praktyczne tworzenia algorytmów oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu jako ryzyka niefinansowego i trudno mierzalnego. W trakcie szkolenia zaprezentowane zostaną przykładowe rozwiązania i wzory dokumentów, których zadaniem będzie ułatwienie zmierzenia się TFI z tym wyzwaniem.
Forma szkolenia:
- Dyskusja facylitowana, moderowana
- Urozmaicenie szkolenia przez wprowadzenie dyskusji, gdzie uczestnicy mają szanse zadawać pytania wykładowcom oraz są wzywani do refleksji oraz podzielenia się własnymi doświadczeniami.
- Studia przypadków – praca indywidualna/ zespołowa/ wypracowywanie rozwiązań / team coaching
- Praktyczne wykorzystanie teorii i zdobytej wiedzy krok po kroku. Umożliwienie zastosowania umiejętności i zaaplikowania jej w konkretnej sytuacji. Studia przypadków dobrane na zasadzie prawdopodobieństwa wystąpienia w rzeczywistości w środowisku pracy.
- Mini wykład trenera
- Informacje są przekazywane w interaktywny sposób przez profesjonalistę i praktyka.
- Ogólne zasady oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu
- Europejska ocena ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu
- Krajowa ocena ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu
- Podstawy prawne procesu oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu
- Cykl życia oceny ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu
- Przegląd czynników ilościowych wpływających na ryzyko prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu
- Przegląd czynników jakościowych wpływających na ryzyko prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu
- Możliwe mityganty ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu
- Sporządzanie algorytmu oceny dostosowanego do indywidualnego charakteru danego TFI
- Dokumentowanie przeprowadzonej oceny
- Dyskusja.
Prowadzący
Wojciech Kapica

Wojciech Kapica to radca prawny i współzałożyciel kancelarii Lawarton Ługowski Kapica sp.k., specjalizującej się w doradztwie regulacyjnym dla sektora finansowego. Od ponad 15 lat doradza bankom, domom maklerskim i instytucjom płatniczym w zakresie AML/CFT, ESG, ładu wewnętrznego, ochrony sygnalistów oraz zgodności z prawem unijnym i krajowym oraz praktyka nadzorczą.
Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowe Studium Menedżersko-Finansowe w Szkole Głównej Handlowej. Posiada certyfikaty Approved Compliance Officer (ACO) oraz Approved Compliance Expert (ACE), przyznawane przez Instytut Compliance i Viadrina Compliance Center.
W odróżnieniu od prawników działających w dużych kancelariach międzynarodowych, Kapica oferuje połączenie wysokiej specjalizacji z indywidualnym podejściem do klienta. Wyróżnia go unikalne doświadczenie po stronie organu nadzoru oraz praktyczne spojrzenie z perspektywy prawnika in-house w instytucji finansowej (Dom Maklerski TMS Brokers S.A.).
Koszt i warunki uczestnictwa
- Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA – 550 zł/osoba
- Instytucje nie należące do IZFiA – 650 zł/osoba
Opłatę należy uiścić PRZED SZKOLENIEM przelewem na rachunek Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami, w Banku Pekao SA, nr 25 1240 6045 1111 0000 4744 4001.
W tytule przelewu należy zamieścić następujące informacje: "Szkolenie AML – 17 października 2018 r." oraz nazwisko i imię uczestnika/uczestników.
Dokumentem rozliczeniowym płatności za szkolenie będzie wystawiana przez Izbę Faktura (nie jest to jednak faktura VAT).
Certyfikat
Szkolenie - certyfikaty bez PDF
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.