Szkolenie online: „Wycena funduszu w praktyce – organizacja, nadzór i kontrola procesów” - 19 listopada 2025 r.

Szkolenie poświęcone jest praktycznym aspektom organizacji i nadzoru nad procesem wyceny funduszu inwestycyjnego. Uczestnicy poznają obowiązujące regulacje prawne i zasady rachunkowości jednostek, a także omówią modele wyceny, pojęcie wartości godziwej oraz rolę zewnętrznych podmiotów wyceniających. W programie znalazły się również zagadnienia dotyczące nadzoru TFI nad procesem wyceny (także w kontekście BION), wykorzystania usług ICT oraz typowych błędów popełnianych w praktyce.
Szkolenie skierowane jest do pracowników towarzystw funduszy inwestycyjnych, depozytariuszy, audytorów oraz osób odpowiedzialnych za rachunkowość i wycenę aktywów funduszy.
1. Wprowadzenie
Źródła prawa
Rachunkowość jednostki.
2. Wycena aktywów
Kto i kiedy?
Modele wyceny
Wartość godziwa
Zewnętrzny Podmiot Wyceniający
3. Wycena funduszu
4. Nadzór TFI, ale czy tylko?
5. Wycena w BION
6. Usługi ICT w procesach wyceny.
7. Błędy w procesie wyceny.
Prowadzący
Tomasz Lawręc

Z rynkiem kapitałowym związany od 1999 roku, doświadczenie zdobywał w: Korona TFI S.A., DWS Polska TFI S.A. i Millennium TFI S.A., jako prawnik oraz inspektor nadzoru. Następnie przez 15 lat współpracował z wiodącymi na polskim rynku kancelariami prawnymi specjalizującymi się w obsłudze instytucji finansowych. Specjalizuje się w prawie rynku kapitałowego, uczestniczył w pracach związanych z tworzeniem i rejestracją kilkunastu towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz kilkudziesięciu funduszy, bierze udział zarówno w planowaniu działalności, jak i w bieżącej obsłudze podmiotów rynku finansowego, prowadzi projekty i transakcje związane z funduszami inwestycyjnymi. Wspiera również klientów przy wychodzeniu z inwestycji, opracowując strategie działania. Przez ostatnie lata koncentruje się na obsłudze banku depozytariusza oraz restrukturyzacji portfeli inwestycyjnych funduszy zamkniętych, doradzając zarówno w bieżącej działalności funduszy, jak i przy ich likwidacji oraz analizie prawnej transakcji i tytułów prawnych do lokat. Doradza podmiotom nadzorowanym w szerokim zakresie transakcji finansowych oraz w kwestiach regulacyjnych, przygotowując je do działalności w zmieniającym się otoczeniu prawnym (krajowe regulacje rynku finansowego, MIFID, MIFID II, RODO, AIMFD, UCITS). Doradza również w kwestiach związanych z ochroną danych osobowych i przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Jego praktyka obejmuje także postępowania licencyjne przed Komisją Nadzoru Finansowego klientów w kontaktach z Komisją Nadzoru Finansowego i urzędami państwowymi, w tym także w trakcie kontroli.
Arkadiusz Zbyrowski

Specjalizuje się w prawie rynku kapitałowego, prawie handlowym oraz prawie cywilnym. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie dla krajowych i zagranicznych funduszy inwestycyjnych i towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz innych podmiotów działających na rynku kapitałowym. Z polskim rynkiem kapitałowym związany od 2005 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (obecnie Komisja Nadzoru Finansowego) jako specjalista w Departamencie Funduszy Inwestycyjnych oraz w Departamencie Postępowań, gdzie odpowiadał m.in. za wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności funduszy inwestycyjnych, towarzystw funduszy inwestycyjnych i dystrybutorów jednostek uczestnictwa oraz prowadzenie postępowań sankcyjnych. W latach 2007–2021 współpracował jako prawnik z warszawskimi kancelariami prawnymi, świadcząc kompleksową obsługę prawną krajowych i zagranicznych funduszy inwestycyjnych oraz towarzystw, w tym w zakresie ofert publicznych i prywatnych, transakcji M&A oraz restrukturyzacji. Brał udział w pracach związanych z utworzeniem kilku towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz kilkudziesięciu funduszy inwestycyjnych. Zajmuje się doradztwem prawnym na każdym etapie istnienia funduszu, od utworzenia do jego likwidacji. Od kwietnia 2021 partner w SLZ Stańczyk Lawręc Zbyrowski Radcowie Prawni. Występuje w imieniu klientów w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) oraz Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Doradza bankom, funduszom inwestycyjnym, spółkom prawa handlowego. W trakcie swojej praktyki pracował jako inspektor nadzoru w kilku towarzystwach funduszy inwestycyjnych. Doradza przy wdrażaniu regulacji wewnętrznych w podmiotach rynku kapitałowego. Prowadzi również szkolenia w zakresie aspektów regulacyjnych prowadzenia działalności w Polsce.
Koszt i warunki uczestnictwa
Szkolenie - warunki uczestnictwa od 1 stycznia 2021
Koszty szkolenia
Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA - 650 zł + VAT/osoba
Instytucje niezrzeszone w IZFiA – 750 zł + VAT/osoba
Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA („Warunki Uczestnictwa”)
Organizator
Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552.
Zgłoszenie i udział
- Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
- Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
- Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
- Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
- W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
- W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
- Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
- Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.
Płatność
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.
Rezygnacja / Odwołanie
- W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
- W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
- W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
- Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.
Prawa autorskie
- Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
- Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawienia związanej z tym szkody.
Dane osobowe
Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:
- administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
- jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
- odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
- dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
- uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
- uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
- uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.
Kontakt
- Informacja w sprawach szkoleń: Ewa Madej, emadej@izfa.pl, + 48 783 590 814.
Certyfikat
Szkolenie - certyfikaty
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.
Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.