Jak prawidłowo dostosować się do nowych regulacji w zakresie polityki wynagradzania
Szkolenie odbędzie się w formie online przy wykorzystaniu systemu e-learningowego IZFiA. Zapisani uczestnicy otrzymają link do logowania się do pokoju szkoleń.
Od 26 czerwca 2021 r. firmy inwestycyjne, w tym towarzystwa funduszy inwestycyjnych (TFI), domy maklerskie, zagraniczne firmy inwestycyjne prowadzące działalność maklerską w Polsce, agentów rozliczeniowych obowiązywać będą nowe wytyczne w zakresie polityk wynagrodzeń Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego. Termin na dostosowanie się do wytycznych to 31 grudnia 2021 r.
Nowe obowiązki określone w Wytycznych obejmują m.in.:
- wdrożenie neutralnej polityki wynagradzania obejmującej wszystkich pracowników,
- wdrożenie polityki wynagradzania pracowników, których działalność zawodowa ma istotny wpływ na profil ryzyka przedsiębiorstwa lub na aktywa, którymi ono zarządza.
Z kolei przepisy Rozporządzenia ustanawiają m.in:
- kryteria i warunki oceny członków zarządu i rady nadzorczej TFI
- ustanawiania polityk dotyczących oceny i weryfikacji wymogów określonych w przepisach oraz politykę w zakresie utrzymywania i doskonalenia wiedzy i kompetencji członków zarządu i rady nadzorczej, na wzór polityk obowiązujących z bankach.
Najważniejsze zmiany
- Firmy inwestycyjne będą zobowiązane do sporządzenia polityk wynagradzania obejmujących m.in:
- dostosowanie poziomu i mechanizmu wynagradzania zidentyfikowanych grup pracowników w zgodzie z profilem ryzyka firmy inwestycyjnej oraz interesem udziałowców,
- wprowadzenie zasad kształtowania wysokości wynagrodzenia stałego i zmiennego oraz określenia proporcji między nimi,
- przyznawania wynagrodzenia w instrumencie finansowym.
- Ponadto, Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych (TFI) będą zobowiązane wdrożyć:
- Szczegółowe kryteria i proces oceny spełniania określonych w rozporządzeniu wymogów przez członków zarządu i rady nadzorczej TFI
- Zasady utrzymywania i doskonalenia utrzymywania i doskonalenia powyższych kryteriów.
Partnerem szkolenia jest EY Polska.
Mając na względzie skalę wprowadzanych zmian oraz zakres przedmiotowy nowej polityki wynagrodzenia zapraszamy Państwa na szkolenie, podczas którego:
- usystematyzujemy obowiązki wynikające z nowych regulacji
- podzielimy się praktyczną znajomością stosowania analogicznych przepisów w bankowości
- wskażemy, jakie dokumenty i w jaki sposób powinni Państwo opracować.
Prowadzący
dr Karol Raźniewski
Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania SGH w Warszawie. Ukończył Advanced Management Program w IESE Business School Barcelona. Absolwent socjologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz ekonomii na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Studiował również administrację publiczną na Erasmus University Rotterdam.
Licencjonowany doradca podatkowy (numer wpisu 12256) oraz Menedżer Projektów (PMP) – numer licencji 1845692.
Od 10 lat wspiera firmy z sektora bankowego we wdrażaniu rozwiązań regulacyjnych w obszarze personalnym, m. in. polityk wynagrodzeń oraz polityk i procesów oceny kompetencji. Prowadzi bieżącą współpracę ze Związkiem Banków Polskich, w tym liczne wystąpienia i debaty na forum ZBP. Współpracował z większością z pierwszej dwudziestki banków w Polsce. Autor publikacji w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi oraz otoczenia regulacyjnego.
Joanna Fierla-Jakubowicz
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (Finanse i Rachunkowość) oraz studiów doktoranckich w SGH.
Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie oraz doświadczenie wewnętrzne zdobyte w wiodących firmach z sektora finansowego, obejmujące duże projekty transformacyjne i regulacyjne.
Specjalizuje się w obszarze polityki wynagrodzeń, opracowania i wdrożenia systemów wynagrodzeń zmiennych, programów motywacyjnych i świadczeń. Wspiera klientów w zakresie dobrych praktyk i benchmarków rynkowych, efektywności, zgodności z regulacjami, w tym sektorowymi.
Kieruje projektami doradczymi w zakresie kształtowania i stosowania polityki wynagrodzeń osób o kluczowym wpływie na profil ryzyka oraz polityki i oceny odpowiedniości. Wykładowca studiów podyplomowych w SGH, prowadzi gościnne wykłady m.in. Na studiach MBA w Akademii Leona Koźmińskiego.
Koszt i warunki uczestnictwa
Szkolenie - koszty szkolenia 450/550
- Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA – 450 zł + VAT/osoba
- Instytucje nie należące do IZFiA – 550 zł + VAT/osoba
Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia i potwierdzeniu uczestnictwa, otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
Szkolenie - warunki uczestnictwa od 1 stycznia 2021
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA (obowiązujące od 1 stycznia 2021 r., „Warunki Uczestnictwa”)
Organizator
Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552.
Zgłoszenie i udział
- Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
- Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
- Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
- Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
- W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
- W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
- Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
- Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.
Płatność
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.
Rezygnacja / Odwołanie
- W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
- W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
- W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
- Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.
Prawa autorskie
- Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
- Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawienia związanej z tym szkody.
Dane osobowe
Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:
- administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
- jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
- odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
- dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
- uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
- uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
- uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.
Kontakt
- Informacja w sprawach szkoleń: Ewa Madej, emadej@izfa.pl, + 48 783 590 814.
- Informacja w sprawie faktur: Sylwia Kłosowicz-Jechowska, sklosowicz-jechowska@izfa.pl, +48 667 450 141.
Certyfikat
Szkolenie - certyfikaty
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.
Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.