Obowiązki TFI i funduszy inwestycyjnych w podatku u źródła (WHT) | Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami

Obowiązki TFI i funduszy inwestycyjnych w podatku u źródła (WHT)

Obowiązki TFI i funduszy inwestycyjnych w podatku u źródła (WHT)
24.06.2020
-
-

Od 1 stycznia 2019 r. doszło do istotnych zmian w przepisach regulujących pobór podatku u źródła (WHT), które mogą wpływać na obowiązki Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych oraz samych funduszy inwestycyjnych.

Choć pełne stosowanie nowych zasad jest wciąż odraczane (projekt najnowszego rozporządzenia odraczającego przewiduje ich stosowanie dopiero od 1 stycznia 2021 r.) istotne przepisy już obowiązują i znacząco zwiększają odpowiedzialność płatników podatku.

Znajomość oraz prawidłowe stosowanie przepisów dotyczących poboru podatku u źródła są kluczowe dla  wypełniania obowiązków podatkowych funduszy oraz bezpieczeństwa osób zarządzających Towarzystwem Funduszy Inwestycyjnych. Odpowiednie procedury i komunikacja z uczestnikami pozwalają natomiast ograniczyć ryzyko konfliktów związanych z poborem podatku.

Szkolenie będzie miało na celu przedstawienie najważniejszych informacji dotyczących wspomnianych przepisów, wskazanie ryzyka, które może dotknąć Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych w związku z nimi oraz możliwych dróg na jego ograniczenie. Prowadzący będzie kładł nacisk na praktyczny wymiar omawianych zagadnień z uwzględnieniem specyfiki działalności TFI i funduszy inwestycyjnych, oraz najnowszych informacji publikowanych przez Ministerstwo Finansów. 

Szkolenie w formie webinarium. Prowadzący będzie omawiać materiał szkolenia z wykorzystaniem prezentacji. W trakcie szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań oraz wymiany uwag podczas dyskusji. Będzie także dostępna opcja czatu.

Link do szkolenia oraz instrukcja korzystania z systemu zostanie przesłana wszystkim osobom zarejestrowanym na szkolenie.

Program
  • Wypłaty podlegające opodatkowaniu u źródła w TFI i funduszach inwestycyjnych
  • Obowiązki płatnika w poborze podatku u źródła
  • Obowiązki w przypadku zdematerializowanych certyfikatów inwestycyjnych
  • Warunki zastosowania ograniczeń i zwolnień z podatku
  • Przesłanki dochowania należytej staranności
  • Limit wypłat, obowiązkowy pobór podatku i warunkowe zastosowanie zwolnienia
  • Odpowiedzialność za niedopełnienie obowiązków
  • Procedura poboru podatku
  • Procedura odzyskiwania podatku
  • Planowane zmiany w przepisach

    Mariusz Kołacki

    Mariusz Kołacki
    Mariusz Kołacki
    Doradca podatkowy

    Mariusz jest licencjonowanym doradcą podatkowym. Specjalizuje się w doradztwie na rzecz podmiotów z sektora finansowego.

    W swojej pracy zawodowej doradza zarówno towarzystwom funduszy inwestycyjnych jak i inwestorom prowadzącym działalność za pośrednictwem struktur obejmujących fundusze inwestycyjne.   

    Wspierał merytorycznie instytucje biorące udział w konsultacjach społecznych ustaw wpływających na działalność funduszy inwestycyjnych, a także przygotowywał na rzecz TFI procedury ograniczające ryzyko podatkowe.

    Mariusz jest absolwentem Wydziały Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.  

    • Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA – 350 zł/osoba
    • Instytucje nie należące do IZFiA – 400 zł/osoba

        Opłatę należy uiścić przed szkoleniem przelewem na rachunek Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami, w Banku Pekao SA, nr 25 1240 6045 1111 0000 4744 4001.

        W tytule przelewu należy zamieścić następujące informacje: "Szkolenie - podatek u źródła, 24 czerwca 2019 r." oraz nazwisko i imię uczestnika/uczestników.

        Dokumentem rozliczeniowym płatności za szkolenie będzie wystawiana przez Izbę Faktura (nie jest to jednak faktura VAT).

     

    Warunki uczestnictwa

    1. warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie, przez które rozumie się wypełnienie poniższego formularza zgłoszeniowego do dnia 20 czerwca 2020 r. włącznie,
    2. liczba miejsc jest ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń,
    3. rezygnacja z udziału w szkoleniu po dniu 20 czerwca 2020 r. lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w szkoleniu, ani jej części, w związku z czym nie będę z tego tytułu zgłaszać w stosunku do Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami żadnych roszczeń lub praw,
    4. w przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w szkoleniu, instytucja zgłaszająca może dokonać zamiany osoby zgłoszonej na inną,
    5. rezygnacji z udziału w szkoleniu wiążącej się ze zwrotem opłaty z tytułu uczestnictwa w szkoleniu można dokonać w formie elektronicznej pod adresem e-mail: emadej@izfa.pl, najpóźniej do 3 dni przed szkoleniem,
    6. w przypadku odwołania szkolenia lub odmowy uczestnictwa w szkoleniu, opłaty z tytułu uczestnictwa w szkoleniu zostaną zwrócone bez oprocentowania i odsetek na rachunki bankowe instytucji zgłaszających uczestników szkolenia, z których środki z tego tytułu wpłynęły, najpóźniej w terminie 7 dni od dnia poinformowania o odwołaniu szkolenia,
    7. Uczestnik szkolenia wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji, realizacji i ewaluacji szkoleń IZFiA,
    8. informacja w sprawach rejestracji: Ewa Madej, emadej@izfa.pl lub +48 (22) 537 76 35 lub + 48 783 590 814. 
    9. Informacja w sprawie faktur: Sylwia Kłosowicz-Jechowska, sklosowicz-jechowska@izfa.pl lub +48 667 450 141.

    Szkolenie - certyfikaty

    Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.

    Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.