Polski Ład w działalności TFI i funduszy inwestycyjnych
Szkolenie odbędzie się w formie online. Zapisani uczestnicy otrzymają link do logowania się do pokoju szkoleń. Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania, jak również hasła dostępu. Z sytemu można korzystać poprzez przeglądarkę internetową.
Ze względu na wzmożone zabezpieczenia systemowe w instytucjach finansowych link do szkolenia może być blokowany. Zalecamy korzystanie z sieci domowych, z wyłączonym VPN.
Polski Ład stanowił rewolucję dla większości podatników. Dla firm istotne znaczenie miały nowe regulacje w zakresie CIT, dotyczące m.in. podatku minimalnego, podatku u źródła czy zmiany zasad opodatkowania przekształceń. Na pracodawców spadły ponadto dodatkowe obowiązki związane ze znacznym skomplikowaniem opodatkowania i oskładkowania wynagrodzeń pracowniczych. Pojawiło się ponadto kilka nowych rozwiązań w podatku VAT, takich jak grupa VAT czy możliwość rezygnacji ze zwolnienia z VAT usług finansowych.
Ponadto w trakcie roku nowo uchwalone przepisy zaczęły być zmieniane. Ponownie znowelizowana została ustawa o PIT, a obecnie trwają prace nad nowelizacją ustawy o CIT, która wpłynie na treść zmienionych niedawno przepisów, jak i tych, które nawet jeszcze nie weszły w życie. W efekcie podatnicy pozostają w niepewności co do zmian prawa i jego interpretacji. Istotnie zwiększa to ryzyko prowadzonej działalności i wpływa na zamierzenia inwestycyjne.
Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne implikacje Polskiego Ładu dla działalności branży funduszowej – zarówno w odniesieniu do TFI, jak i funduszy inwestycyjnych. Omówione zostaną zagadnienia problemowe i budzące wątpliwości, a także ryzyka, które powstały w związku z wprowadzonymi zmianami. Ponadto przedstawione zostaną możliwe konsekwencje dla sektora planowanych zmian w ustawie o CIT.
Szkolenie adresowane jest w szczególności do dyrektorów finansowych, głównych księgowych, księgowych i innych osób zajmujących się sprawami podatkowymi w towarzystwach funduszy inwestycyjnych. Zainteresowani szkoleniem mogą być również pracownicy działów kadrowo-płacowych oraz osoby zajmujące się inwestycjami i członkowie zarządu TFI.
- Omówienie kluczowych zmian wynikających z Polskiego Ładu w obszarze CIT i VAT oraz ich konsekwencji dla branży.
- Zmiany w Polskim Ładzie od 1 lipca 2022 r.
- Planowana nowelizacja przepisów ustawy o CIT:
- podatek u źródła;
- dokumentacja cen transferowych w zakresie transakcji rajowych;
- podatek minimalny;
- ukryte dywidendy.
Prowadzący
dr Grzegorz Keler
Grzegorz Keler jest adwokatem, doktorem nauk prawnych, senior managerem w kancelarii Thedy & Partners. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym i prawnym, które zdobywał w firmach doradczych z Big4 oraz czołowych kancelariach prawnych. Doradza m.in. instytucjom finansowym, w tym TFI i bankom. Brał udział w procesach legislacyjnych prowadzonych przez Ministerstwo Finansów, wspierając podmioty z rynku kapitałowego. Zajmuje się również doradztwem podatkowym w transakcjach M&A i nieruchomościowych oraz reorganizacjach struktur kapitałowych i majątkowych. Występuje w kontrolach i postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach administracyjnych, w tym przed KNF. Pełnomocnik w wielu postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Reprezentuje również klientów w sprawach karnych skarbowych i karnych gospodarczych.
Dr Keler jest adiunktem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi zajęcia z prawa podatkowego, finansów publicznych oraz prawa bankowego i ubezpieczeniowego. Wykładowca na studiach EMBA na Uniwersytecie Warszawskim oraz na studiach podyplomowych z zakresu FinTech w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Ekspert Centrum Gospodarki i Finansów Cyfrowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Autor wielu publikacji naukowych, współautor komentarzy do ustawy o CIT, Kodeksu karnego skarbowego, przepisów o transformacjach spółek, prawa holdingowego, ustawy o fundacji rodzinnej oraz przepisów o prostej spółce akcyjnej.
Laureat konkursu Rising Stars Prawnicy - liderzy jutra 2021.
Thedy & Partners
Specjalizujemy się w doradztwie podatkowym i finansowym, sporach podatkowych oraz dotacjach i zachętach. Posiadamy doświadczenie i umiejętności, które zdobyliśmy, pracując w firmach doradczych należących do tzw. "Wielkiej Czwórki" lub dużych międzynarodowych firmach. Na chwilę obecną skupiamy blisko 60 profesjonalistów. Doradzamy w sposób praktyczny i przedstawiamy jasne rekomendacje.
Według ogólnopolskich rankingów, Thedy & Partners znajduje się w pierwszej 15 największych firm doradztwa podatkowego w Polsce, a nasi eksperci zdobywają nagrody dla najlepszych doradców podatkowych.
Koszt i warunki uczestnictwa
Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia i potwierdzeniu uczestnictwa, otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
Szkolenie - koszty szkolenia 550/650
- Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA – 550 zł + VAT/osoba
- Instytucje nie należące do IZFiA – 650 zł + VAT/osoba
Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia i potwierdzeniu uczestnictwa, otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
Szkolenie - warunki uczestnictwa od 1 stycznia 2021
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA (obowiązujące od 1 stycznia 2021 r., „Warunki Uczestnictwa”)
Organizator
Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552.
Zgłoszenie i udział
- Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
- Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
- Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
- Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
- W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
- W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
- Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
- Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.
Płatność
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.
Rezygnacja / Odwołanie
- W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
- W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
- W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
- Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.
Prawa autorskie
- Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
- Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawienia związanej z tym szkody.
Dane osobowe
Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:
- administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
- jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
- odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
- dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
- uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
- uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
- uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.
Kontakt
- Informacja w sprawach szkoleń: Ewa Madej, emadej@izfa.pl, + 48 783 590 814.
- Informacja w sprawie faktur: Sylwia Kłosowicz-Jechowska, sklosowicz-jechowska@izfa.pl, +48 667 450 141.