Rozporządzenie PRIIPs – jak wpłynie na biznes w roku 2023 | Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami

Rozporządzenie PRIIPs – jak wpłynie na biznes w roku 2023

Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami
02.06.2022
-

Szkolenie jest bezpłatne, obowiązuje rejestracja

Zarejestrowani uczestnicy otrzymają w przeddzień szkolenia link do pokoju szkoleń.

Szkolenie zorganizowane przy współpracy z Grupą ProService Finteco oraz Kancelarią SLZ Stańczyk Lawręc Zbyrowski Radcowie Prawni.

Program
  • 10:00 Przywitanie gości i prelegentów (Adam Łaganowski, ProService Finteco)
    1. Wprowadzenie do tematyki PRIIPS
  • 10:10 – 11:00 Prawna interpretacja nowych regulacji (SLZ Stańczyk Lawręc Zbyrowski Radcowie Prawni – Arkadiusz Zbyrowski i Tomasz Lawręc)
    1. Koszty transakcyjne – cena przybycia dla transakcji na instrumentach pozagiełdowych;
    2. Scenariusze dot. wyników – interpretacja zmian wprowadzonych przez nowy RTS
    3. Koszty transakcyjne – systemy wyliczeń przy użyciu indeksów referencyjnych dla funduszy AFI/UCITS;
  • 11:00 – 11:30 Analityczna interpretacja nowych regulacji (Ewa Ślusarczyk, CFA; Krzysztof Duwe, ProService Finteco )
    1. Koszty transakcyjne – obliczanie kosztów transakcji zgodnie z regulacjami PRIIPS
    2. Monitoring wartości MRM, CRM oraz scenariusza umiarkowanego powodujących potrzebę aktualizacji KID
  • 11:30-12:00 Sesja Q&A (Adam Łaganowski, ProService Finteco)
    1. Pytania zebrane przed i w trakcie (moderowanie pytań)
  •  12:00 Zakończenie

 Zapraszamy do wcześniejszego przesyłania pytań na adres adam.laganowski@psat.pl.

    Arkadiusz Zbyrowski

    Arkadiusz Zbyrowski
    Arkadiusz Zbyrowski
    Radca prawny/Partner, Kancelaria SLZ Stańczyk Lawręc Zbyrowski Radcowie Prawni

    Specjalizuje się w prawie rynku kapitałowego, prawie handlowym oraz prawie cywilnym. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie dla krajowych i zagranicznych funduszy inwestycyjnych i towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz innych podmiotów działających na rynku kapitałowym. Z polskim rynkiem kapitałowym związany od 2005 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (obecnie Komisja Nadzoru Finansowego) jako specjalista w Departamencie Funduszy Inwestycyjnych oraz w Departamencie Postępowań, gdzie odpowiadał m.in. za wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności funduszy inwestycyjnych, towarzystw funduszy inwestycyjnych i dystrybutorów jednostek uczestnictwa oraz prowadzenie postępowań sankcyjnych. W latach 2007–2021 współpracował jako prawnik z warszawskimi kancelariami prawnymi, świadcząc kompleksową obsługę prawną krajowych i zagranicznych funduszy inwestycyjnych oraz towarzystw, w tym w zakresie ofert publicznych i prywatnych, transakcji M&A oraz restrukturyzacji. Brał udział w pracach związanych z utworzeniem kilku towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz kilkudziesięciu funduszy inwestycyjnych. Zajmuje się doradztwem prawnym na każdym etapie istnienia funduszu, od utworzenia do jego likwidacji. Od kwietnia 2021 partner w SLZ Stańczyk Lawręc Zbyrowski Radcowie Prawni. Występuje w imieniu klientów w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) oraz Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Doradza bankom, funduszom inwestycyjnym, spółkom prawa handlowego. W trakcie swojej praktyki pracował jako inspektor nadzoru w kilku towarzystwach funduszy inwestycyjnych. Doradza przy wdrażaniu regulacji wewnętrznych w podmiotach rynku kapitałowego. Prowadzi również szkolenia w zakresie aspektów regulacyjnych prowadzenia działalności w Polsce.

    Tomasz Lawręc

    Tomasz Lawręc
    Tomasz Lawręc
    Radca prawny/Partner, Kancelaria Kancelaria SLZ Stańczyk Lawręc Zbyrowski Radcowie Prawni

    Z rynkiem kapitałowym związany od 1999 roku, doświadczenie zdobywał w: Korona TFI S.A., DWS Polska TFI S.A. i Millennium TFI S.A., jako prawnik oraz inspektor nadzoru. Następnie przez 15 lat współpracował z wiodącymi na polskim rynku kancelariami prawnymi specjalizującymi się w obsłudze instytucji finansowych. Specjalizuje się w prawie rynku kapitałowego, uczestniczył w pracach związanych z tworzeniem i rejestracją kilkunastu towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz kilkudziesięciu funduszy, bierze udział zarówno w planowaniu działalności, jak i w bieżącej obsłudze podmiotów rynku finansowego, prowadzi projekty i transakcje związane z funduszami inwestycyjnymi. Wspiera również klientów przy wychodzeniu z inwestycji, opracowując strategie działania. Przez ostatnie lata koncentruje się na obsłudze banku depozytariusza oraz restrukturyzacji portfeli inwestycyjnych funduszy zamkniętych, doradzając zarówno w bieżącej działalności funduszy, jak i przy ich likwidacji oraz analizie prawnej transakcji i tytułów prawnych do lokat. Doradza podmiotom nadzorowanym w szerokim zakresie transakcji finansowych oraz w kwestiach regulacyjnych, przygotowując je do działalności w zmieniającym się otoczeniu prawnym (krajowe regulacje rynku finansowego, MIFID, MIFID II, RODO, AIMFD, UCITS). Doradza również w kwestiach związanych z ochroną danych osobowych i przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Jego praktyka obejmuje także postępowania licencyjne przed Komisją Nadzoru Finansowego klientów w kontaktach z Komisją Nadzoru Finansowego i urzędami państwowymi, w tym także w trakcie kontroli.

    Krzysztof Duwe

    Krzysztof Duwe
    Krzysztof Duwe
    Starszy analityk biznesowy w Grupie ProService Finteco

    Analityk z międzynarodowym doświadczeniem w wielu obszarach rynków finansowych. Podczas swojej kariery pracował w instytucji nadzoru nad rynkiem kapitałowym, zespołach rozwoju oraz tradingowym jednego z najszybciej rozwijających się europejskich brokerów, jako trader rynkowo neutralnych strategii w funduszu hedgingowym oraz w bankach jako ekspert ds. wyceny egzotycznych instrumentów pochodnych czy specjalista ds. rozwoju systemów ryzyka rynkowego. Obecnie w Turbine Analytics pełni funkcję lidera analitycznego zespołu odpowiedzialnego za przetwarzanie danych rynkowych, rozwój modeli obliczeniowych oraz integrację transakcyjną. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej. Zdał wszystkie etapy egzaminów CFA oraz FRM.

    Ewa Ślusarczyk, CFA

    Ewa Ślusarczyk, CFA
    Ewa Ślusarczyk, CFA
    CFA Manager ds. analiz biznesowych w Grupie ProService Finteco

    Doświadczenie zdobywała m.in. w centrum usług wspólnych banku specjalizującego się w obsłudze operacji na papierach wartościowych oraz funduszach inwestycyjnych dla inwestorów instytucjonalnych oraz instytucji finansowych w zespole madryckim (BNP Paribas Securities Services), a także w globalnej firmie konsultingowej w zespole księgowości i doradztwa transakcyjnego (Ernst & Young). W 2019 uzyskała tytuł CFA Charterholder zdając wszystkie egzaminy za pierwszym razem (certyfikat wydany przez CFA Institute, ID 8270992). Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Zdobywała wykształcenie również na Uniwersytecie w Granadzie. W Turbine Analytics S.A. odpowiedzialna m.in. za rozwój modułu limitów inwestycyjnych, wdrożenie oraz rozwój systemu raportowania AFI, wdrożenie algorytmów pomiaru ekspozycji AFI, kontakt z klientem oraz konsulting w każdej dziedzinie z zakresu zarządzania ryzykiem i zarządzania portfelem w Towarzystwach Fundusz.

    Adam Łaganowski, CFA

    Adam Łaganowski
    Adam Łaganowski, CFA
    Dyrektor w Grupie ProService Finteco

    Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w krajowych bankach oraz towarzystwach funduszy inwestycyjnych w obszarze współpracy i obsługi klientów oraz dystrybutorów. Związany m.in. z NN Investment Partners TFI, Opoka TFI, DNB Nord Bank.

    Udział w szkoleniu jest bezpłatny, zarówno dla członków IZFiA, jak i dla osób niezrzeszonych.

     

     

    Szkolenie - warunki uczestnictwa od 1 stycznia 2021

    WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA (obowiązujące od 1 stycznia 2021 r., „Warunki Uczestnictwa”)

    Organizator

    Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552.

    Zgłoszenie i udział

    1. Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
    2. Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
    3. Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
    4. Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
    5. Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
    6. W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
    7. W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
    8. Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
    9. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.

    Płatność

    1. Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
    2. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
    3. Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.

    Rezygnacja / Odwołanie

    1. W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
    2. W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
    3. IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
    4. W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
    5. Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.

    Prawa autorskie

    1. Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
    2. Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawienia związanej z tym szkody.

    Dane osobowe

    Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:

    1. administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
    2. jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
    3. odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
    4. dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
    5. uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
    6. uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
    7. uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
    8. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.

    Kontakt

    Szkolenie - certyfikaty

    Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.

    Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.