Szkolenie online: "Podatki w 2025 - nie daj się zaskoczyć planowanymi zmianami" - 13 marca 2025 r.

Celem szkolenie jest zwięzłe przedstawienie najważniejszych zmian w podatku dochodowym od osób prawnych, jak również w podatku od nieruchomości, które mają zastosowanie od 2025 r. a także zmian zapowiadanych, które mogą mieć istotne skutki dla rozliczeń obecnych i przyszłych transakcji, w tym o charakterze optymalizacyjnym.
Zapraszamy pracowników działów księgowych i podatkowych osób prawnych, w tym dużych międzynarodowych grup kapitałowych.
- Najnowsze zmiany w podatku dochodowym od osób prawnych
W ramach niniejszego punktu omówione zostaną najważniejsze założenia jak również praktyczne aspekty związane ze stosowaniem przepisów wprowadzonych począwszy od 2025 r. w zakresie:
- Pillar 2 OECD – globalny podatek minimalny – tj. obowiązku zarezerwowanego dla największych grup kapitałowych o łącznych przychodach powyżej 750mln EUR. Przepisy te mogą dotknąć zarówno grupy kapitałowe, których jednostka dominująca posiada siedzibę na terytorium Polski jak również te, które posiadają w Polsce wyłącznie swoje jednostki zależne. Celem wprowadzonych przepisów jest eliminacja zjawiska unikania opodatkowania poprzez lokowanie siedziby grup kapitałowych w korzystnych podatkowo jurysdykcjach;
- Krajowego podatku minimalnego – wprowadzonego począwszy do 2024 r., którego pierwsze rozliczenie przypada na rok 2025.
- JPK-CIT – wprowadzenia nowego obowiązku sprawozdawczego, którego celem jest (przynajmniej wg deklaracji) zwiększenie efektywności działań analitycznych prowadzonych przez organy podatkowe a tym samym zmniejszenie liczby kontroli podatkowych i skrócenie czasu ich trwania.
- Zmiany w podatku od nieruchomości
W ramach niniejszego punktu omówione zmiany wprowadzone nowelizacją obowiązującą od 1 stycznia 2025 roku. Nowe przepisy wprowadziły precyzyjne definicje takich pojęć jak budynek, budowla, obiekt budowlany, roboty budowlane oraz trwałe związanie obiektu z gruntem. Dotychczasowe odwołania do prawa budowlanego przestaną obowiązywać. Chociaż celem nowych przepisów nie jest rozszerzenie zakresu opodatkowania, zmiany w klasyfikacji mogą wpłynąć na wysokość zobowiązań podatkowych przedsiębiorców. Na szkoleniu wyjaśnimy te zmiany oraz ich wpływ na dokumentację i rozliczenia.
- Planowane zmiany w przepisach
Celem wskazanego punktu szkolenia jest przedstawienie uczestnikom aktualnych zapowiedzi i planów Ministerstwa Finansów w zakresie najbliższych zmian podatkowych. W ramach wskazanego punktu omówione zostaną w szczególności powszechnie krytykowane zmiany w zakresie opodatkowania fundacji rodzinnych czy też zwiększenie restrykcji odnośnie zastosowania IP-BOX.
W ramach wskazanego punktu omówiona zostanie kolejna już wariacja planowanych zmian w tzw. podatku Belki.
- Przegląd najnowszego orzecznictwa i interpretacji podatkowych
Celem tego modułu jest omówienie najważniejszych orzeczeń sądowych oraz interpretacji podatkowych wydanych w 2024 roku, które mają szczególne znaczenie dla działalności szeroko pojętych instytucji finansowych i dostarczenie wiedzy, która pozwoli na skuteczne zarządzanie ryzykiem podatkowym. Wiedza ta będzie oparta na dotychczasowym dorobku orzeczniczym oraz aktualnej, utrwalonej (lub wciąż kształtującej się) linii interpretacyjnej.
Uczestnicy zapoznają się z przeglądem orzeczeń i interpretacji podatkowymi oraz orzeczeniami sądów z 2024 roku, mającymi wpływ m.in. na opodatkowanie CIT oraz na obowiązki sprawozdawcze.
- Q&A
Prowadzący
Agnieszka Sułkowska

Agnieszka Sułkowska specjalizuje się w prawie podatkowym, ze szczególnym uwzględnieniem postępowań podatkowych oraz sądowo-administracyjnych. Doświadczenie zawodowe zdobywała m. in. w firmach specjalizujących się w usługach doradztwa podatkowego, gdzie doradzała m. in. firmom z branży farmaceutycznej oraz nieruchomościowej.
Przez wiele lat prowadziła indywidualną praktykę zawodową obsługując klientów krajowych i zagranicznych m. in. z branży high-tech, reklamowej oraz podmioty szeroko pojętego rynku kapitałowego, doradzając w szczególności w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych (w tym jako pełnomocnik procesowy) oraz w restrukturyzacjach i optymalizacjach podatkowych z wykorzystaniem krajowych i zagranicznych struktur prawnych (w tym funduszy inwestycyjnych).
Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, na kierunku Finanse i Bankowość oraz licencjonowanym doradcą podatkowym (nr wpisu 12112) z ponad 10-letnim doświadczeniem zawodowym.
Jest autorką licznych publikacji o tematyce podatkowej, szkoleń prowadzonych na zlecenie klientów oraz regularnie publikuje teksty z zakresu prawa podatkowego na blogu kancelarii.
Maksymilian Olejniczak

Maksymilian Olejniczak specjalizuje się w prawie podatkowym ze szczególnym uwzględnieniem postępowań podatkowych oraz sądowo-administracyjnych. Jego zainteresowania także obejmują obszar alternatywnych metod rozwiązywania sporów.
Wspiera klientów m.in. na etapie czynności sprawdzających, kontroli podatkowych, kontroli celno-skarbowych, a także czynności egzekucyjnych. Pomaga klientom przygotować wewnętrzne procedury mające na celu ograniczenie ryzyka podatkowego. Doradza również przy transakcjach i reorganizacjach.
Występuje zarówno w roli obrońcy jak i pełnomocnika w ramach postępowaniach karnych oraz karnoskarbowych.
Przed dołączeniem do zespołu SPCG, zdobywał doświadczenie m.in. w jednej z firm Wielkiej Czwórki oraz w jednej z największych niezależnych kancelarii prawnych w Polsce.
Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu w Warszawie. W czasie studiów uczestniczył w programie ERASMUS+ na Uniwersytecie w Helsinkach, a także był praktykantem w Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka.
Jest członkiem m.in. sekcji prawa publicznego i compliance przy Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie.
Koszt i warunki uczestnictwa
Szkolenie - warunki uczestnictwa od 1 stycznia 2021
Koszty szkolenia
Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA - 650 zł + VAT/osoba
Instytucje niezrzeszone w IZFiA – 750 zł + VAT/osoba
Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA („Warunki Uczestnictwa”)
Organizator
Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552.
Zgłoszenie i udział
- Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
- Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
- Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
- Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
- W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
- W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
- Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
- Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.
Płatność
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.
Rezygnacja / Odwołanie
- W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
- W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
- W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
- Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.
Prawa autorskie
- Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
- Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawienia związanej z tym szkody.
Dane osobowe
Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:
- administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
- jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
- odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
- dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
- uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
- uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
- uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.
Kontakt
- Informacja w sprawach szkoleń: Ewa Madej, emadej@izfa.pl, + 48 783 590 814.
Certyfikat
Szkolenie - certyfikaty
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.
Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.