Szkolenie online: "Podatki w 2025 - nie daj się zaskoczyć planowanymi zmianami" - 13 marca 2025 r. | Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami

Szkolenie online: "Podatki w 2025 - nie daj się zaskoczyć planowanymi zmianami" - 13 marca 2025 r.

Podatki szkolenie online
13.03.2025
-

Celem szkolenie jest zwięzłe przedstawienie najważniejszych zmian w podatku dochodowym od osób prawnych, jak również w podatku od nieruchomości, które mają zastosowanie od 2025 r. a także zmian zapowiadanych, które mogą mieć istotne skutki dla rozliczeń obecnych i przyszłych transakcji, w tym o charakterze optymalizacyjnym.

Zapraszamy pracowników działów księgowych i podatkowych osób prawnych, w tym dużych międzynarodowych grup kapitałowych.

 

Program
  1. Najnowsze zmiany w podatku dochodowym od osób prawnych

W ramach niniejszego punktu omówione zostaną najważniejsze założenia jak również praktyczne aspekty związane ze stosowaniem przepisów wprowadzonych począwszy od 2025 r. w zakresie:

  • Pillar 2 OECD – globalny podatek minimalny – tj. obowiązku zarezerwowanego dla największych grup kapitałowych o łącznych przychodach powyżej 750mln EUR. Przepisy te mogą dotknąć zarówno grupy kapitałowe, których jednostka dominująca posiada siedzibę na terytorium Polski jak również te, które posiadają w Polsce wyłącznie swoje jednostki zależne. Celem wprowadzonych przepisów jest eliminacja zjawiska unikania opodatkowania poprzez lokowanie siedziby grup kapitałowych w korzystnych podatkowo jurysdykcjach;
  • Krajowego podatku minimalnego – wprowadzonego począwszy do 2024 r., którego pierwsze rozliczenie przypada na rok 2025.
  • JPK-CIT – wprowadzenia nowego obowiązku sprawozdawczego, którego celem jest (przynajmniej wg deklaracji) zwiększenie efektywności działań analitycznych prowadzonych przez organy podatkowe a tym samym zmniejszenie liczby kontroli podatkowych i skrócenie czasu ich trwania.
  1. Zmiany w podatku od nieruchomości

W ramach niniejszego punktu omówione zmiany wprowadzone nowelizacją obowiązującą od 1 stycznia 2025 roku. Nowe przepisy wprowadziły precyzyjne definicje takich pojęć jak budynek, budowla, obiekt budowlany, roboty budowlane oraz trwałe związanie obiektu z gruntem. Dotychczasowe odwołania do prawa budowlanego przestaną obowiązywać. Chociaż celem nowych przepisów nie jest rozszerzenie zakresu opodatkowania, zmiany w klasyfikacji mogą wpłynąć na wysokość zobowiązań podatkowych przedsiębiorców. Na szkoleniu wyjaśnimy te zmiany oraz ich wpływ na dokumentację i rozliczenia.

  1. Planowane zmiany w przepisach

Celem wskazanego punktu szkolenia jest przedstawienie uczestnikom aktualnych zapowiedzi i planów Ministerstwa Finansów w zakresie najbliższych zmian podatkowych. W ramach wskazanego punktu omówione zostaną w szczególności powszechnie krytykowane zmiany w zakresie opodatkowania fundacji rodzinnych czy też zwiększenie restrykcji odnośnie zastosowania IP-BOX.

W ramach wskazanego punktu omówiona zostanie kolejna już wariacja planowanych zmian w tzw. podatku Belki.

  1. Przegląd najnowszego orzecznictwa i interpretacji podatkowych

Celem tego modułu jest omówienie najważniejszych orzeczeń sądowych oraz interpretacji podatkowych wydanych w 2024 roku, które mają szczególne znaczenie dla działalności szeroko pojętych instytucji finansowych i dostarczenie wiedzy, która pozwoli na skuteczne zarządzanie ryzykiem podatkowym. Wiedza ta będzie oparta na dotychczasowym dorobku orzeczniczym oraz aktualnej, utrwalonej (lub wciąż kształtującej się) linii interpretacyjnej.

Uczestnicy zapoznają się z przeglądem orzeczeń i interpretacji podatkowymi oraz orzeczeniami sądów z 2024 roku, mającymi wpływ m.in. na opodatkowanie CIT oraz na obowiązki sprawozdawcze.

  1. Q&A

    Agnieszka Sułkowska

    Agnieszka Sułkowska
    Agnieszka Sułkowska
    Doradca podatkowy, Senior Associate, Kancelaria SPCG

    Agnieszka Sułkowska specjalizuje się w prawie podatkowym, ze szczególnym uwzględnieniem postępowań podatkowych oraz sądowo-administracyjnych. Doświadczenie zawodowe zdobywała m. in. w firmach specjalizujących się w usługach doradztwa podatkowego, gdzie doradzała m. in. firmom z branży farmaceutycznej oraz nieruchomościowej.
    Przez wiele lat prowadziła indywidualną praktykę zawodową obsługując klientów krajowych i zagranicznych m. in. z branży high-tech, reklamowej oraz podmioty szeroko pojętego rynku kapitałowego, doradzając w szczególności w zakresie postępowań podatkowych i sądowo-administracyjnych (w tym jako pełnomocnik procesowy) oraz w restrukturyzacjach i optymalizacjach podatkowych z wykorzystaniem krajowych i zagranicznych struktur prawnych (w tym funduszy inwestycyjnych).
    Jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej, na kierunku Finanse i Bankowość oraz licencjonowanym doradcą podatkowym (nr wpisu 12112) z ponad 10-letnim doświadczeniem zawodowym.
    Jest autorką licznych publikacji o tematyce podatkowej, szkoleń prowadzonych na zlecenie klientów oraz regularnie publikuje teksty z zakresu prawa podatkowego na blogu kancelarii.
     

    Maksymilian Olejniczak

    Maks Olejniczak
    Maksymilian Olejniczak
    Adwokat, Senior Associate, Kancelaria SPCG

    Maksymilian Olejniczak specjalizuje się w prawie podatkowym ze szczególnym uwzględnieniem postępowań podatkowych oraz sądowo-administracyjnych. Jego zainteresowania także obejmują obszar alternatywnych metod rozwiązywania sporów.
    Wspiera klientów m.in. na etapie czynności sprawdzających, kontroli podatkowych, kontroli celno-skarbowych, a także czynności egzekucyjnych. Pomaga klientom przygotować wewnętrzne procedury mające na celu ograniczenie ryzyka podatkowego. Doradza również przy transakcjach i reorganizacjach.
    Występuje zarówno w roli obrońcy jak i pełnomocnika w ramach postępowaniach karnych oraz karnoskarbowych. 
    Przed dołączeniem do zespołu SPCG, zdobywał doświadczenie m.in. w jednej z firm Wielkiej Czwórki oraz w jednej z największych niezależnych kancelarii prawnych w Polsce.
    Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu w Warszawie. W czasie studiów uczestniczył w programie ERASMUS+ na Uniwersytecie w Helsinkach, a także był praktykantem w Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka.
    Jest członkiem m.in. sekcji prawa publicznego i compliance przy Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie.

     

     

    Szkolenie - warunki uczestnictwa od 1 stycznia 2021

    Koszty szkolenia

    Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA - 650 zł + VAT/osoba

    Instytucje niezrzeszone w IZFiA – 750 zł + VAT/osoba

    Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.

    WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA („Warunki Uczestnictwa”)

    Organizator

    Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552.

    Zgłoszenie i udział

    1. Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
    2. Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
    3. Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
    4. Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
    5. Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
    6. W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
    7. W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
    8. Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
    9. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.

    Płatność

    1. Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
    2. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
    3. Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.

    Rezygnacja / Odwołanie

    1. W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
    2. W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
    3. IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
    4. W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
    5. Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.

    Prawa autorskie

    1. Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
    2. Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawienia związanej z tym szkody.

    Dane osobowe

    Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:

    1. administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
    2. jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
    3. odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
    4. dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
    5. uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
    6. uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
    7. uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
    8. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.

    Kontakt

    Szkolenie - certyfikaty

    Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.

    Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.

    Szkolenie online: "Podatki w 2025 - nie daj się zaskoczyć planowanymi zmianami" - 13 marca 2025 r.

    Formularz zgłoszeniowy

    CAPTCHA