Szkolenie online: „Wycena funduszu w praktyce – organizacja, nadzór i kontrola procesów” - 19 listopada 2025 r. | Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami

Szkolenie online: „Wycena funduszu w praktyce – organizacja, nadzór i kontrola procesów” - 19 listopada 2025 r.

szkolenie z wyceny funduszu
19.11.2025
-

Szkolenie poświęcone jest praktycznym aspektom organizacji i nadzoru nad procesem wyceny funduszu inwestycyjnego. Uczestnicy poznają obowiązujące regulacje prawne i zasady rachunkowości jednostek, a także omówią modele wyceny, pojęcie wartości godziwej oraz rolę zewnętrznych podmiotów wyceniających. W programie znalazły się również zagadnienia dotyczące nadzoru TFI nad procesem wyceny (także w kontekście BION), wykorzystania usług ICT oraz typowych błędów popełnianych w praktyce.
Szkolenie skierowane jest do pracowników towarzystw funduszy inwestycyjnych, depozytariuszy, audytorów oraz osób odpowiedzialnych za rachunkowość i wycenę aktywów funduszy.

Program

1. Wprowadzenie
    Źródła prawa
    Rachunkowość jednostki.
2. Wycena aktywów
    Kto i kiedy?
    Modele wyceny
    Wartość godziwa
    Zewnętrzny Podmiot Wyceniający  
3. Wycena funduszu 
4. Nadzór TFI, ale czy tylko?
5. Wycena w BION
6. Usługi ICT w procesach wyceny.
7. Błędy w procesie wyceny.
 

    Tomasz Lawręc

    Tomasz Lawręc
    Tomasz Lawręc
    Radca prawny/Partner, Kancelaria Kancelaria SLZ Stańczyk Lawręc Zbyrowski Radcowie Prawni

    Z rynkiem kapitałowym związany od 1999 roku, doświadczenie zdobywał w: Korona TFI S.A., DWS Polska TFI S.A. i Millennium TFI S.A., jako prawnik oraz inspektor nadzoru. Następnie przez 15 lat współpracował z wiodącymi na polskim rynku kancelariami prawnymi specjalizującymi się w obsłudze instytucji finansowych. Specjalizuje się w prawie rynku kapitałowego, uczestniczył w pracach związanych z tworzeniem i rejestracją kilkunastu towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz kilkudziesięciu funduszy, bierze udział zarówno w planowaniu działalności, jak i w bieżącej obsłudze podmiotów rynku finansowego, prowadzi projekty i transakcje związane z funduszami inwestycyjnymi. Wspiera również klientów przy wychodzeniu z inwestycji, opracowując strategie działania. Przez ostatnie lata koncentruje się na obsłudze banku depozytariusza oraz restrukturyzacji portfeli inwestycyjnych funduszy zamkniętych, doradzając zarówno w bieżącej działalności funduszy, jak i przy ich likwidacji oraz analizie prawnej transakcji i tytułów prawnych do lokat. Doradza podmiotom nadzorowanym w szerokim zakresie transakcji finansowych oraz w kwestiach regulacyjnych, przygotowując je do działalności w zmieniającym się otoczeniu prawnym (krajowe regulacje rynku finansowego, MIFID, MIFID II, RODO, AIMFD, UCITS). Doradza również w kwestiach związanych z ochroną danych osobowych i przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Jego praktyka obejmuje także postępowania licencyjne przed Komisją Nadzoru Finansowego klientów w kontaktach z Komisją Nadzoru Finansowego i urzędami państwowymi, w tym także w trakcie kontroli.

    Arkadiusz Zbyrowski

    Arkadiusz Zbyrowski
    Arkadiusz Zbyrowski
    Radca prawny/Partner, Kancelaria SLZ Stańczyk Lawręc Zbyrowski Radcowie Prawni

    Specjalizuje się w prawie rynku kapitałowego, prawie handlowym oraz prawie cywilnym. Posiada bogate doświadczenie w doradztwie dla krajowych i zagranicznych funduszy inwestycyjnych i towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz innych podmiotów działających na rynku kapitałowym. Z polskim rynkiem kapitałowym związany od 2005 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (obecnie Komisja Nadzoru Finansowego) jako specjalista w Departamencie Funduszy Inwestycyjnych oraz w Departamencie Postępowań, gdzie odpowiadał m.in. za wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności funduszy inwestycyjnych, towarzystw funduszy inwestycyjnych i dystrybutorów jednostek uczestnictwa oraz prowadzenie postępowań sankcyjnych. W latach 2007–2021 współpracował jako prawnik z warszawskimi kancelariami prawnymi, świadcząc kompleksową obsługę prawną krajowych i zagranicznych funduszy inwestycyjnych oraz towarzystw, w tym w zakresie ofert publicznych i prywatnych, transakcji M&A oraz restrukturyzacji. Brał udział w pracach związanych z utworzeniem kilku towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz kilkudziesięciu funduszy inwestycyjnych. Zajmuje się doradztwem prawnym na każdym etapie istnienia funduszu, od utworzenia do jego likwidacji. Od kwietnia 2021 partner w SLZ Stańczyk Lawręc Zbyrowski Radcowie Prawni. Występuje w imieniu klientów w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego (KNF) oraz Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Doradza bankom, funduszom inwestycyjnym, spółkom prawa handlowego. W trakcie swojej praktyki pracował jako inspektor nadzoru w kilku towarzystwach funduszy inwestycyjnych. Doradza przy wdrażaniu regulacji wewnętrznych w podmiotach rynku kapitałowego. Prowadzi również szkolenia w zakresie aspektów regulacyjnych prowadzenia działalności w Polsce.

    Szkolenie - warunki uczestnictwa od 1 stycznia 2021

    Koszty szkolenia

    Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA - 650 zł + VAT/osoba

    Instytucje niezrzeszone w IZFiA – 750 zł + VAT/osoba

    Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.

    WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA („Warunki Uczestnictwa”)

    Organizator

    Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552.

    Zgłoszenie i udział

    1. Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
    2. Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
    3. Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
    4. Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
    5. Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
    6. W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
    7. W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
    8. Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
    9. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.

    Płatność

    1. Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
    2. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
    3. Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.

    Rezygnacja / Odwołanie

    1. W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
    2. W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
    3. IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
    4. W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
    5. Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.

    Prawa autorskie

    1. Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
    2. Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawienia związanej z tym szkody.

    Dane osobowe

    Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:

    1. administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
    2. jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
    3. odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
    4. dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
    5. uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
    6. uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
    7. uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
    8. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.

    Kontakt

    Szkolenie - certyfikaty

    Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.

    Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.

    Szkolenie online: „Wycena funduszu w praktyce – organizacja, nadzór i kontrola procesów” - 19 listopada 2025 r.

    Formularz zgłoszeniowy

    CAPTCHA