Opodatkowanie VAT usług świadczonych na rzecz funduszy inwestycyjnych i zarządzających w świetle zmian legislacyjnych oraz aktualnej praktyki organów podatkowych | Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami

Opodatkowanie VAT usług świadczonych na rzecz funduszy inwestycyjnych i zarządzających w świetle zmian legislacyjnych oraz aktualnej praktyki organów podatkowych

Opodatkowanie VAT usług świadczonych na rzecz funduszy inwestycyjnych i zarządzających w świetle zmian legislacyjnych oraz aktualnej praktyki organów podatkowych
26.01.2022
-

Szkolenie odbędzie się w formie online. Zapisani uczestnicy otrzymają link do logowania się do pokoju szkoleń. Nie jest wymagane instalowanie dodatkowego oprogramowania, jak również hasła dostępu. Z sytemu można korzystać poprzez przeglądarkę internetową.

Ze względu na wzmożone zabezpieczenia systemowe w instytucjach finansowych link do szkolenia może być blokowany. Zalecamy korzystanie z sieci domowych, z wyłączonym VPN.

Sesja poświęcona będzie omówieniu zasad opodatkowania podatkiem VAT usług zarządzania funduszami inwestycyjnymi oraz pokrewnych.

W ramach szkolenia przedstawione zostaną zarówno regulacje prawa polskiego i unijnego w tym zakresie, jak również aktualne orzecznictwo i praktyka organów podatkowych. Omówione zostaną także przykładowe usługi i sposób ich opodatkowania, ze szczególnym uwzględnieniem przypadków kontrowersyjnych i rodzących wątpliwości, w tym dotyczących usług świadczonych przez depozytariuszy, doradczych oraz obejmujących zarządzanie aktywami.

Partnerem szkolenia jest Kancelaria SPCG Studnicki Płeszka Ćwiąkalski Górski.

Program
  1. Zasady opodatkowania VAT usług zarządzania funduszami inwestycyjnymi w świetle prawa krajowego i unijnego.
  2. Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE – praktyczne wnioski.
  3. Skutki interpretacji ogólnej Ministra Finansów z 2 września 2021 r. (nr PT 6.8101.2.2021).
  4. Aktualne stanowisko orzecznictwa w przedmiocie opodatkowania usług depozytariuszy.
  5. Praktyczne przykłady – case study.

    dr Grzegorz Keler

    męższczyzna w okularach w stroju biznesowym
    dr Grzegorz Keler
    Adwokat, Senior Manager, Thedy & Partners

    Grzegorz Keler jest adwokatem, doktorem nauk prawnych, senior managerem w kancelarii Thedy & Partners. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym i prawnym, które zdobywał w firmach doradczych z Big4 oraz czołowych kancelariach prawnych. Doradza m.in. instytucjom finansowym, w tym TFI i bankom. Brał udział w procesach legislacyjnych prowadzonych przez Ministerstwo Finansów, wspierając podmioty z rynku kapitałowego. Zajmuje się również doradztwem podatkowym w transakcjach M&A i nieruchomościowych oraz reorganizacjach struktur kapitałowych i majątkowych. Występuje w kontrolach i postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach administracyjnych, w tym przed KNF. Pełnomocnik w wielu postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Reprezentuje również klientów w sprawach karnych skarbowych i karnych gospodarczych.
    Dr Keler jest adiunktem na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie prowadzi zajęcia z prawa podatkowego, finansów publicznych oraz prawa bankowego i ubezpieczeniowego. Wykładowca na studiach EMBA na Uniwersytecie Warszawskim oraz na studiach podyplomowych z zakresu FinTech w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Ekspert Centrum Gospodarki i Finansów Cyfrowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
    Autor wielu publikacji naukowych, współautor komentarzy do ustawy o CIT, Kodeksu karnego skarbowego, przepisów o transformacjach spółek, prawa holdingowego, ustawy o fundacji rodzinnej oraz przepisów o prostej spółce akcyjnej.
    Laureat konkursu Rising Stars Prawnicy - liderzy jutra 2021.
    Thedy & Partners
    Specjalizujemy się w doradztwie podatkowym i finansowym, sporach podatkowych oraz dotacjach i zachętach. Posiadamy doświadczenie i umiejętności, które zdobyliśmy, pracując w firmach doradczych należących do tzw. "Wielkiej Czwórki" lub dużych międzynarodowych firmach. Na chwilę obecną skupiamy blisko 60 profesjonalistów. Doradzamy w sposób praktyczny i przedstawiamy jasne rekomendacje.
    Według ogólnopolskich rankingów, Thedy & Partners znajduje się w pierwszej 15 największych firm doradztwa podatkowego w Polsce, a nasi eksperci zdobywają nagrody dla najlepszych doradców podatkowych.
     

    Szkolenie - koszty szkolenia 550/650

    • Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA – 550 zł + VAT/osoba
    • Instytucje nie należące do IZFiA – 650 zł + VAT/osoba

    Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia i potwierdzeniu uczestnictwa, otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.

    Szkolenie - warunki uczestnictwa od 1 stycznia 2021

    WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA (obowiązujące od 1 stycznia 2021 r., „Warunki Uczestnictwa”)

    Organizator

    Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552.

    Zgłoszenie i udział

    1. Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
    2. Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
    3. Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
    4. Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
    5. Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
    6. W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
    7. W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
    8. Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
    9. Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.

    Płatność

    1. Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
    2. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
    3. Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.

    Rezygnacja / Odwołanie

    1. W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
    2. W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
    3. IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
    4. W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
    5. Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.

    Prawa autorskie

    1. Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
    2. Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawienia związanej z tym szkody.

    Dane osobowe

    Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:

    1. administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
    2. jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
    3. odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
    4. dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
    5. uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
    6. uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
    7. uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
    8. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.

    Kontakt

    Szkolenie - certyfikaty

    Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.

    Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.