Szkolenie online „Alternatywne formuły zarządzania aktywami – aktualny krajobraz prawny”
Szkolenie skierowane jest do wyższej kadry menadżerskiej towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz specjalistów z obszaru produktowego, kontroli wewnętrznej, relacji z klientami oraz zarządzania strategicznego.
Szkolenie ma na celu przedstawienie prawnych i regulacyjnych uwarunkowań prowadzenia działalności w obszarach zarządzania aktywami (lub obszarach pokrewnych) przez podmioty inne niż towarzystwa funduszy inwestycyjnych i firmy inwestycyjne – w szczególności przez alternatywne spółki inwestycyjne oraz nowy typ osoby prawnej w polskiej przestrzeni prawnej jakim jest Fundacja Rodzinna. Omówione zostaną zarówno zalety – w tym ewentualne przewagi konkurencyjne - jak i wady oraz ograniczenia prowadzenia działalności w alternatywnych formułach zarzadzania aktywami, jak również możliwości transformacji i przeniesienia aktywów z funduszy inwestycyjnych typu zamkniętego do alternatywnych form inwestycyjnych. Ponadto, przedstawione zostaną wybrane najnowsze zmiany w krajobrazie regulacyjnym alternatywnych spółek inwestycyjnych, a także podatkowe uwarunkowania wnoszenia aktywów do tych podmiotów oraz wykorzystania Fundacji Rodzinnej jako dogodnego narzędzia sukcesji biznesowej. Wreszcie zarysowane zostaną prawno-karne aspekty prowadzenia działalności na rynku zarządzania aktywami – w tym w szczególności niewyrażone wprost w przepisach ustaw regulujących zarządzanie aktywami przesłanki odpowiedzialności karnej związanej z przestępstwami stypizowanymi w sektorowych ustawach finansowych.
- Alternatywne Spółki Inwestycyjne
- Założenia konstrukcyjne – ZASI/ ASI wewnętrzne / ASI zewnętrzne
- Prowadzenie polityki inwestycyjnej – różnice i szanse
- Oferowanie tytułów uczestnictwa ASI
- Przenoszenie aktywów i konstrukcje wielopoziomowe
- Co zmienia „Warzywniak”
- Fundacja rodzinna – nowy wehikuł na rynku polskim
- Założenia konstrukcyjne
- Fundacja rodzinna vs tzw. fundusz dedykowany (FIZ)
- Pierwsze doświadczenia w postępowaniach rejestrowych
- Czy fundacja rodzinna może być konstrukcją komplementarną wobec FIZ
- Uwarunkowania podatkowe.
- Zagadnienia prawnokarne – toolkit w obrębie postępowania w zakresie odpowiedzialności karnej na rynku kapitałowym – w tym odpowiedzialność karna członków organów i pracowników TFI
Prowadzący
Michał Karwasiński
Jest radcą prawnym, posiadającym kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze rynku finansowego, w tym doradztwa regulacyjnego i zarządzania ryzykiem. Założyciel i wspólnik KSZ Smart Legal – innowacyjnej kancelarii prawnej wspierającej instytucje finansowe w regulacyjnym procesie transformacji cyfrowej. Karierę zawodową rozpoczynał w UKNF, gdzie przez 3 lata pracował jako prawnik i analityk finansowy w Pionie Nadzoru Rynku Kapitałowego, na następnie współpracował z kancelarią prawną specjalizującą się w obsłudze instytucji finansowych, gdzie przez przeszło 8 lat budował kompetencje obsługi rynku usług maklerskich, zarządzania aktywami oraz nowych technologii. Ponadto przez ponad 3 lata pracował na stanowisku Risk Managera w jednym z bankowych towarzystw funduszy inwestycyjnych, zdobywając praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania ryzykiem. Mecenas Karwasiński jest absolwentem finansów na Wydziale Zarządzania UW oraz prawa na WPiA UW. Ukończył ponadto studia doktoranckie na WPiA UW oraz roczny kurs prawa amerykańskiego w Center for American Law Studies, współorganizowany przez University of Florida. Kompetencje menadżerskie miał okazję zdobywać także w Management Centre Innsbruck w Austrii, gdzie studiował jako stypendysta programu Erazmus. Posiada bogate doświadczenie szkoleniowe i warsztatowe.
Jakub Szpringer
Michał Leconte
Michał jest doradcą podatkowym i radcą prawnym z kilkunastoletnim doświadczeniem w doradztwie transakcyjnym, zarządzaniu ryzykiem podatkowym i postępowaniach podatkowych.
W swojej działalności Michał skupia się na doradztwie podatkowym, zarówno strategicznym, jak i bieżącym dla szerokiego portfela klientów z sektorów nowoczesnych technologii (IT oraz GameDev), rynków finansowych oraz branży deweloperskiej. Wieloletnie doświadczenie Michała w doradztwie podatkowym pozwala mu na zapewnieniu wsparcia uwzględniającego potrzeby swoich klientów, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności prawidłowego zarządzania ryzykiem podatkowym w środowisku stale zmieniających się regulacji prawa podatkowego i wzrostu wymogów compliance.
Michał zdobywał doświadczenie w największych spółkach doradztwa podatkowego, specjalizujących się w obsłudze przedsiębiorców w zakresie CIT, VAT i międzynarodowych regulacji prawa podatkowego. Ponadto, Michał przez kilka lat pracował jako menadżer ds. podatków w dużej firmie z sektora paliwowego, zdobywając doświadczenie w procesach zarządzania funkcjami podatkowymi, uczestnicząc w procesie tworzenia prawa podatkowego oraz w międzynarodowych projektach restrukturyzacyjnych.
Michał jest absolwentem prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Posiada uprawnienia radcy prawnego oraz doradcy podatkowego (nr wpisu 12092). Poza bezpośrednim doradztwem na rzecz swoich klientów prowadzi także liczne zajęcia i wykłady w tym dla Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie oraz jest autorem publikacji poruszających tematykę podatkową (w tym współautorem Komentarza do Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych).
Michał Szałas
Michał Szałas – of-counsel w KSZ Smart Legal - adwokat specjalizujący się w prawie karnym gospodarczym i skarbowym, odpowiedzialności karnej członków zarządu oraz odpowiedzialności podmiotów zbiorowych. Były prokurator w Wydziale do spraw Gospodarczych w jednej z Prokuratur Okręgowych, gdzie pełnił funkcję koordynatora ds. przestępstw na rynku finansowym oraz z zawiadomienia KNF. Bezpośrednio prowadził lub nadzorował kilkadziesiąt poważnych śledztw z zakresu przestępczości gospodarczej, w tym m.in. dotyczących przestępstw skarbowe, prania pieniędzy, działania na szkodę spółki, oszustw inwestycyjnych czy emisji obligacji korporacyjnych. Zna i rozumie regulacje rynku finansowego. Doradza również w obszarze AML, w tym w przygotowaniu niezbędnej dokumentacji oraz realizacji obowiązku szkoleniowego.
Koszt i warunki uczestnictwa
Szkolenie - koszty szkolenia 650/750
- Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA – 650 zł + VAT/osoba
- Instytucje niezrzeszone w IZFiA – 750 zł + VAT/osoba
Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia i potwierdzeniu uczestnictwa, otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
Szkolenie - warunki uczestnictwa od 1 stycznia 2021
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA (obowiązujące od 1 stycznia 2021 r., „Warunki Uczestnictwa”)
Organizator
Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552.
Zgłoszenie i udział
- Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
- Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
- Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
- Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
- W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
- W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
- Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
- Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.
Płatność
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.
Rezygnacja / Odwołanie
- W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
- W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
- W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
- Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.
Prawa autorskie
- Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
- Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawienia związanej z tym szkody.
Dane osobowe
Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:
- administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
- jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
- odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
- dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
- uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
- uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
- uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.
Kontakt
- Informacja w sprawach szkoleń: Ewa Madej, emadej@izfa.pl, + 48 783 590 814.
- Informacja w sprawie faktur: Sylwia Kłosowicz-Jechowska, sklosowicz-jechowska@izfa.pl, +48 667 450 141.
Certyfikat
Szkolenie - certyfikaty
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.
Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.