Szkolenie online "Ramy prawne i regulacyjne audytu wewnętrznego w TFI, realizacja obowiązków audytora wewnętrznego – praktyka i wyzwania"
TEMAT:
DATA: 17 grudnia 2024 (wtorek) godz. 10:30 – 13:00
FORMA: online
Szkolenie ma na celu pogłębienie wiedzy merytorycznej w zakresie zagadnień związanych z funkcjonowaniem audytu wewnętrznego w TFI.
Uczestnikom szkolenia przybliżona zostanie specyfika pracy audytora wewnętrznego w towarzystwie funduszy inwestycyjnych w wymiarze praktycznym, relacje z Komitetem Audytu i Radą Nadzorczą oraz monitorowanie wydanych rekomendacji. Podczas szkolenia zostanie również wyjaśnione czy dopuszczalne jest powierzenie przez TFI osobom trzecim wykonywania czynności związanych z audytem wewnętrznym.
- Ramy prawne audytu wewnętrznego w TFI
- rola i funkcja audytu wewnętrznego
- stosowanie standardów oraz wytycznych nadzorczych
- Relacje audytu wewnętrznego i kontroli wewnętrznej (compliance) w TFI
- zasadnicze różnice i komplementarność wobec siebie, w tym:
- wyjaśnienie na czym polega zachowanie niezależności obu departamentów: Departamentu Audytu Wewnętrznego i Departamentu Compliance - gdzie jest granica tej niezależności?
- wyjaśnienie czy Departament Audytu Wewnętrznego powinien w swoich audytach dotyczących poszczególnych jednostek organizacyjnych TFI korzystać z treści protokołów kontroli wykonanych w tych jednostkach przez Departament Compliance czy też jako trzecia linia obrony robić niezależną analizę?
- Metodologia audytu wewnętrznego w TFI – standardy v. wymogi regulacyjne od strony praktycznej
- planowanie
- realizacja zadań
- sporządzanie dokumentacji
- relacje z audytowanymi jednostkami organizacyjnymi
- wydanie rekomendacji
- monitorowanie wykonania rekomendacji
- pozostałe
- Relacje audytu wewnętrznego w TFI z Komitetem Audytu, Radą Nadzorczą, biegłym rewidentem
- kwestia niezależności audytora
- raportowanie
- praktyka i wyzwania
- Czy dopuszczalne jest powierzenie przez TFI osobom trzecim (zlecenie) wykonywania czynności związanych z audytem wewnętrznym? – zagadnienie praktyczne
- Sesja Q&A
Prowadzący
Katarzyna Mordaka
Katarzyna jest ekspertem w prawie rynku kapitałowego ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z działalnością towarzystw funduszy inwestycyjnych i funduszy inwestycyjnych, prawa papierów wartościowych oraz prawa spółek.
WYBRANE PROJEKTY
- wsparcie prawne w zakresie emisji niepublicznych papierów wartościowych, w szczególności
w zakresie tworzenia funduszy inwestycyjnych zamkniętych oraz struktur prawnych z wykorzystaniem funduszy inwestycyjnych dedykowanych prywatnym inwestorom, - wsparcie prawne w procesach przekształcenia i łączenia funduszy inwestycyjnych,
- odpowiedzialność za proces związany z powoływaniem członków zarządu i rady nadzorczej; w tym w szczególności wymagających zgody KNF;
- wsparcie prawne w zakresie tworzenia pracowniczych programów emerytalnych wraz
z reprezentowaniem Klientów w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego, jak również wsparcie prawne w zakresie tworzenia innych programach oszczędnościowych z wykorzystaniem funduszy inwestycyjnych, - nadzór i koordynacja nad kompleksowym wdrożeniem regulacji RODO w towarzystwach funduszy inwestycyjnych,
- obsługa prawna podmiotów rynku kapitałowego we wszelkich obszarach bieżącej działalności.
Elżbieta Murawska
WYBRANE PROJEKTY
- obsługa prawna TFI i zarządzanych funduszy w wielu obszarach bieżącej działalności
- udział w procesie przekazania zarządzania funduszami do innych towarzystw emerytalnych oraz likwidacji towarzystwa emerytalnego,
- reprezentowanie towarzystw i funduszy przed sądami, organami ścigania, urzędami;
- koordynowanie kontroli organu nadzoru, GIODO, działań pokontrolnych oraz postępowań przed Komisją Nadzoru Finansowego;
- odpowiedzialność za proces związany z powoływaniem członków zarządu i rady nadzorczej; w tym w szczególności wymagających zgody KNF;
- udział we wdrażaniu Wytycznych KNF dotyczących zarządzania obszarami technologii informacyjnej i bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego w podmiotach nadzorowanych przez KNF;
- dbałość o zapewnienie ładu korporacyjnego i prowadzenie działalności spółek, będących pod nadzorem KNF, z zachowaniem najwyższej staranności.
Patrycja Koper-Gawron
Audytorka wewnętrzna, posiadająca kilkunastoletnie doświadczenie w audycie wewnętrznym TFI w tym jako menadżerka zespołu audytowego. Wiedzę i praktykę audytorską zdobywała podczas pracy dla TFI z kapitałem prywatnym, jak i państwowym. Realizowała lub nadzorowała audyty w zakresie działalności TFI w tym compliance, ryzyka, operacji, inwestycji, sprzedaży, ładu korporacyjnego oraz zarządzania FIO, SFIO, FIZ czy FIZAN. Obecnie jako Head of Internal Audit zapewnia wsparcie dla Zarządu i Rady Nadzorczej w Amundi Polska TFI S.A. w doskonaleniu procesów operacyjnych.
Koszt i warunki uczestnictwa
WARUNKI UCZESTNICTWA W SZKOLENIU IZFiA
Organizator
Organizatorem Szkolenia jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami („IZFiA” lub „Organizator”) z siedzibą w Warszawie przy ulicy Książęcej 4, 00-498 Warszawa, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 223836, NIP 521-33-24-692, REGON 015899552
Zgłoszenie i udział
- Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest prawidłowe zgłoszenie udziału, przez które rozumie się wypełnienie formularza zgłoszenia udostępnionego przez IZFiA i przesłanie go do IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- Formularz zgłoszenia wymaga podania co najmniej następujących danych uczestnika: imię i nazwisko uczestnika, stanowisko, adres poczty elektronicznej, telefon kontaktowy oraz danych podmiotu dokonującego płatności w zależności od tego czy jest nim uczestnik czy np. jego pracodawca: nazwa, adres, NIP.
- Liczba miejsc jest ograniczona i pod uwagę brana jest kolejność zgłoszeń.
- Poprzez zgłoszenie udziału uczestnik Szkolenia potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa oraz że jej akceptuje.
- Szkolenia IZFiA odbywają się: stacjonarnie w miejscu wskazanym przez Organizatora („Szkolenie stacjonarne”), za pomocą środków umożliwiających porozumiewanie się na odległość – platformy szkoleniowej wybranej przez IZFiA („Szkolenie zdalne”) lub w obu tych formułach łącznie („Szkolenie hybrydowe”). Informacja o formule Szkolenia jest publikowana przez IZFiA w momencie ogłoszenia zapisów na Szkolenie, przy czym IZFiA zastrzega sobie możliwość zmiany formuły w wyjątkowych sytuacjach, o czym poinformuje zarejestrowanych już uczestników.
- W przypadku Szkolenia stacjonarnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik zobowiązuje się stosować do wszelkich środków bezpieczeństwa, w szczególności sanitarnego, wskazanych przez Organizatora.
- W przypadku Szkolenia zdalnego, poprzez zgłoszenie udziału Uczestnik potwierdza, że posiada niezbędne narzędzia umożliwiające uczestnictwo w Szkoleniu tj.: komputer lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, aktywne konto poczty elektronicznej oraz oprogramowanie, w tym przeglądarkę internetową, umożliwiające dostęp do platformy szkoleniowej IZFiA i udział w Szkoleniu. IZFiA nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości udziału w Szkoleniu, wynikający z problemów technicznych po stronie Uczestnika.
- Dane niezbędne do uzyskania dostępu do platformy szkoleniowej IZFiA i Szkolenia Organizator przekazuje uczestnikowi po dokonaniu weryfikacji zgłoszenia. Uczestnik zobowiązuje się do nieprzekazywania osobom trzecim danych dostępowych do platformy szkoleniowej IZFiA, bez uprzedniego uzgodnienia z IZFiA.
- Powyższe zapisy stosuje się odpowiednio również do Szkolenia hybrydowego.
Płatność
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia z tytułu organizowanego Szkolenia, wskazanego przez IZFiA w informacjach o Szkoleniu. Kwota netto zostanie powiększona o należny podatek VAT według stawki obowiązującej zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie na podstawie prawidłowo wystawionej przez IZFiA faktury VAT, przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
- Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik akceptuje wystawienie i przesłanie faktury VAT w formie elektronicznej na wskazany przez siebie w formularzu zgłoszenia adres poczty elektronicznej, zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz upoważnia Organizatora do wystawienia faktury VAT bez podpisu osoby upoważnionej do jej odbioru.
Rezygnacja / Odwołanie
- W przypadku rezygnacji z udziału w Szkoleniu, aby uzyskać zwrot opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu, należy poinformować o tym Organizatora najpóźniej w terminie 5 dni przed datą Szkolenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rezygnacja z udziału w Szkoleniu w terminie późniejszym niż na 5 dni przed datą Szkolenia lub nieuczestniczenie osoby zgłoszonej w Szkoleniu, nie będzie stanowić podstawy do żądania zwrotu opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu od IZFiA.
- W przypadku braku możliwości uczestniczenia osoby zgłoszonej w Szkoleniu, można wskazać inną osobę jako uczestnika Szkolenia, o czym należy poinformować IZFiA najpóźniej w terminie 3 dni przed datą Szkolenia.
- IZFiA zastrzega prawo odwołania Szkolenia lub zmiany jego terminu w przypadku braku wystarczającej liczby uczestników lub wystąpienia innych istotnych okoliczności.
- W przypadku odwołania Szkolenia przez IZFiA, wniesione opłaty z tytułu uczestnictwa w Szkoleniu zostaną zwrócone, chyba że uczestnik w terminie 7 dni od dnia otrzymania informacji o odwołaniu Szkolenia poinformuje IZFiA za pośrednictwem poczty elektronicznej, że chce wpłacone środki wykorzystać w ramach płatności za inne Szkolenie IZFiA.
- Zwrot środków nastąpi bez oprocentowania i odsetek na rachunek bankowy, z którego dokonano płatności na rzecz IZFiA, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania o odwołaniu Szkolenia.
Prawa autorskie
- Wszelkie prawa autorskie, majątkowe i osobiste, do Szkolenia i materiałów dystrybuowanych w związku ze Szkoleniem przysługują Organizatorowi, bądź osobom prowadzącym Szkolenie we współpracy z Organizatorem. Uczestnik nie jest uprawniony do ich dalszego rozpowszechniania, bez uprzedniej, pisemnej zgody IZFiA.
- Uczestnik Szkolenia nie jest uprawniony do utrwalania dźwięku lub obrazu z jego przebiegu bez uprzedniej, pisemnej zgodny IZFiA. W przypadku dokonania takiego utrwalenia bez zgody, IZFiA może zażądać od uczestnika Szkolenia skasowania nagrania lub jeżeli zostało już rozpowszechnione, do zaniechania dalszego rozpowszechniania i usunięcia nagrania z nośników elektronicznych lub z sieci Internet, a także naprawnienia związanej z tym szkody.
Dane osobowe
Poprzez zgłoszenie udziału w Szkoleniu uczestnik oświadcza, że został poinformowany, o tym że:
- administratorem jego danych osobowych jest Izba Zarządzających Funduszami i Aktywami z siedzibą w Warszawie, ul. Książęca 4, 00-489 Warszawa, poczta@izfa.pl, tel. 22 537 76 30,
- jego dane osobowe będą przetwarzane w celu organizacji i przeprowadzenia szkolenia przez IZFiA, dystrybucji materiałów i informacji dotyczących Szkolenia oraz ewaluacji Szkolenia, na podstawie zgody udzielonej przeze mnie poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia,
- odbiorcami danych osobowych mogą być w szczególności podmioty świadczące na rzecz IZFiA usługi księgowe, informatyczne, archiwizacji oraz obsługujące Szkolenie,
- dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania Szkolenia oraz dochodzenia i obrony przed roszczeniami tj. biegu ogólnych terminów przedawnienia roszczeń liczonych od dnia realizacji Szkolenia,
- uczestnik posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przeniesienia danych,
- uczestnik ma możliwość wycofania zgody, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
- uczestnikowi przysługuje uprawnienie wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
- podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie uniemożliwi uczestnictwo w Szkoleniu.
Kontakt
- Informacja w sprawach szkoleń: Ewa Madej, emadej@izfa.pl, + 48 783 590 814.
Szkolenie - koszty szkolenia 650/750
- Członkowie i Podmioty wspierające IZFiA – 650 zł + VAT/osoba
- Instytucje niezrzeszone w IZFiA – 750 zł + VAT/osoba
Osoby zarejestrowane na szkolenie, po odbyciu szkolenia i potwierdzeniu uczestnictwa, otrzymają pod swoim adresem e-mail fakturę VAT. Płatność wynagrodzenia za szkolenie odbywała się będzie przelewem na rachunek bankowy i w terminie na niej wskazanym. W tytule przelewu należy wskazać numer faktury VAT.
Certyfikat
Szkolenie - certyfikaty
Uczestnictwo w szkoleniu potwierdzone zostanie certyfikatem, który będzie mógł być wykorzystany w celu udokumentowania doskonalenia umiejętności zawodowych m.in. przez radców prawnych i adwokatów.
Certyfikat będzie przesłany uczestnikom mailem w formacie PDF.